سکینه حاصلی دختر عشایر ساکن در منطقه عشایرنشین کنار جهانگیر از توابع شهرستان آبدانان در استان ایلام حافظ کل قرآن کریم شد.
کد خبر: ۸۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 26 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آبدانان گفت: سکینه حاصلی اهل سرابباغ و از عشایر منطقه عشایری کنار جهانگیر آبدانان، به واسطه عشق و علاقه زیاد به کلام وحی و کتاب حیات بخش قرآن کریم در مدت کوتاهی توانسته 30 جزء مصحف شریف را در 20 ماه حفظ کند.
حجت الاسلام احمد اسماعیلی افزود: این دختر متدین در کنار فعالیت های روزمره زندگی عشایری با استمداد از اعجاز و ارادت قلبی به آیات نورانی قرآن مجید، توانسته به این موفقیت بزرگ معنوی دست یابد.
سکینه حاصلی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از این اقدام مبارک خود را آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآن کریم و نشر فرهنگ و آموزه های دینی اعلام کرد.
وی افزود: کار حفظ قرآن را بدون استاد و مربی شروع و روزانه یک صفحه را حفظ می کردم که به مرور زمان این مقدار تا سه صفحه در روز افزایش یافت.
وی قرآن را مایه آرامش و برکت زندگی بشریت دانست و افزود: عشق به مفاهیم این کتاب شریف باعث شد با وجود بیماری مادر و مسوولیت اداره خانواده با یک برنامه ریزی مدون و مرتب حفظ قرآن را پیگیری و در مدت 20 ماه کل سوره ها و آیات قرآن مجید را حفظ کنم.
حاصلی با تشکر از زحمت ها و هدایت های سازمان تبلیغات اسلامی آبدانان اضافه کرد: در طول هفته مشغول حفظ و مرور آیات قرآن هستم و در پایان هفته خود را به شهر سرابباغ می رسانم و زیر نظر خانم زیتی از مربیان موفق قرآنی، نسبت به رفع مشکل و نقص های تجویدی و اعرابی اقدام می کنم.
این حافظ 26 ساله، زندگی سخت عشایری و مشکلات خانواده را از موانع ادامه تحصیل خود عنوان کرد و گفت: تصمیم دارم تحصیلاتم را در دانشگاه ادامه دهم و یافته ها و آموزه های قرآنی را در اختیار دیگر علاقه مندان به این کتاب نورانی قرار دهم.
حاصلی ادامه داد: اکنون در شبانه روز 10 ساعت از وقت خودم را صرف مرور و تثبیت و تشریح آیات روح بخش قرآن می کنم و از نگاه و قرائت خطوط روشن کتاب زندگی لذت می برم.
سکینه حاصلی فرزند چهارم خانواده است و هفت خواهر و یک برادر دارد و متاسفانه از فیض وجود پدر محروم است ضمن اینکه به خاطر عارضه مزمن و سخت مادر، رتق و فتق خانواده هشت نفره را بر عهده دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار