مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان مرکزی:
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان را حدود ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار تن اعلام کرد.
کد خبر: ۸۳۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 14 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی صفری افزود: نسبت رشد محصولات فرآوری شده به محصولات تولیدی استان هشت و پنج دهم درصد است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره برداری از ۳۹ طرح فرآوری محصولات خام کشاورزی با توجه به نام‌گذاری سال به نام جهش تولید در بخش صنایع تبدیلی این استان هدفگذاری شد.
صفری یادآورشد:  این طرح‌ها شامل هفت طرح در گروه محصولات باغی، ۹ طرح خوراک دام، ۶ طرح در بخش دامی، ۱۳ طرح زراعی، ۲ طرح سردخانه، یک طرح شیلاتی و یک طرح تولید کود است.
وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح ها یک میلیون و۱۹۸ هزار تن مواد خام کشاورزی به ظرفیت جذب واحدهای صنایع تبدیلی استان افزوده‌ می‌شود.
وی افزود: ۲۶۵ واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی و عمل آوری فرآورده‌های محصولات خام کشاورزی با ظرفیت ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار تن در استان مرکزی فعال بوده و فعالیت این واحدها در استان برای چهار هزار و۵۱۲ نفر اشتغال‌زایی شده‌است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: این ظرفیت با توسعه طرح‌ها و آغاز به کار ۳۴ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتباری یک هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده‌ است.
وی اظهار داشت: ۲۱۰ میلیارد ریال این اعتبارات از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل آورده شخصی بهره‌برداران و پرداخت تسهیلات تامین شده‌ است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه جذب ۳۲۹ هزار تن محصولات خام کشاورزی فراهم و برای ۴۵۱ نفر در استان اشتغال زایی شده‌ است.

وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه ظرفیت سازی جذب و فرآوری ۶۴ هزار تن محصولات خام کشاورزی سال گذشته برای استان مرکزی تعهدشده‌ بود که ۴۱۴درصد این تعهدها محقق شده‌ است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره‌برداری و ظرفیت جذب محصولات خام کشاورزی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که ۱۱۶ هزار تن بود، ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.
صفری یادآورشد: اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی نسبت به تعهدات ایجاد شده برای استان در برنامه ششم توسعه۵۴ درصد و سال قبل از آن ۴۶ درصد افزایش یافته است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: ۹۸ فقره جواز ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی سال گذشته در استان مرکزی صادر شده‌ است.
صفری اعتبار مورد نیاز بهره‌برداری از این طرح‌ها را یک هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه فرآوری یک میلیون و۴۴۹ هزار تن محصولات خام کشاورزی در استان مرکزی فراهم شده و برای یک هزار و ۹۸۵ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود:  ۸۶ طرح سال گذشته برای اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال یک هزار و ۴۵۰ نفر به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ است.
وی اظهارداشت: ۵۴۰ میلیارد ریال این اعتبارات با پیش بینی اشتغال ۲۹۰ نفر تا کنون جذب شده‌ است.
وی صنایع تبدیلی را حلقه مهم و تاثیر گذار در زنجیره تولید بخش کشاورزی برشمردو گفت: پارسال ۲۷۸هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان در بخش کشاورزی افزوده شد.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: با فعالیت واحدهای تبدیلی، تکمیلی و عمل آوری فرآورده‌های خام کشاورزی در استان مرکزی زمینه جذب سه میلیون و ۲۵۳ هزار تن محصولات خام کشاورزی در استان فراهم شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار