مهدی قنبری گفت: عرضه هر گونه کله گاوی پاک نشده در قصابی‌های شهر و روستا ممنوع بوده و باید در محل کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی اجزای قابل مصرف تفکیک و اجزای غیر قابل مصرف تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۸۳۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 14 April 2020
رئیس دامپزشکی نهاوند گفت: پلیس اماکن شهرستان نهاوند به ۸ واحد قصابی متخلف ۲۴ ساعت مهلت داده تا واحد قصابی خود را برای پلمب تخلیه کنند.

به گزارش مهر، قنبری اظهار کرد: طی یک هفته گذشته بازرسان دامپزشکی شهرستان نهاوند بیش از ۴۰۰ کیلوگرم کله گاوی غیر بهداشتی از قصابی‌ها، خودرو‌های حمل و انبار غیر مجاز کله گاوی کشف و ضبط کرده و متخلفین به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: عرضه هر گونه کله گاوی پاک نشده در قصابی‌های شهر و روستا ممنوع بوده و باید در محل کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی اجزای قابل مصرف تفکیک و اجزای غیر قابل مصرف تعیین تکلیف شود.

رئیس دامپزشکی نهاوند گفت: پیرو اخطاریه‌های قبلی مبنی بر ممنوعیت کشتار غیر بهداشتی دام خارج از کشتارگاه، یک واحد قصابی به علت کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت فاسد در محل؛ توسط پلیس اماکن پلمب و به ۸ واحد قصابی ۲۴ ساعت مهلت داده شد تا واحد را برای پلمب توسط اداره اماکن تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه تمام قصابی‌های شهرستان نهاوند در سطح شهر و روستا ملزم به کشتار دام در کشتارگاه نهاوند تحت نظر اداره دامپزشکی هستند، گفت: قصابی‌هایی که نسبت به اجرای این قانون تخطی کنند با هدف پاسداری از سلامت جامعه پلمب و متصدی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

قنبری تاکید کرد: واحد نظارت بر بهداشت مواد خام دامی شهرستان نهاوند به صورت مستمر در حال بازرسی واحد‌های عرضه کننده مواد خام دامی در نهاوند بوده و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند مراتب را از طریق تلفن ۱۵۱۲ و تلفن‌های ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۶۴ به بازرسان اداره دامپزشکی اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار