رئیس دامپزشکی کشور:
رئیس دامپزشکی کشور گفت: کشور ما در احاطه 15 کشور قرار دارد که اغلب به دلیل مشکلات داخلی برنامه بهداشتی مطلوبی ندارند، به همین دلیل هر لحظه امکان ورود یک عامل بیماری زا به کشور وجود دارد و این امر لزوم آمادگی دامپزشکی را می طلبد.
کد خبر: ۸۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 27 August 2015
به گزارش تابناک، بیمارستان دامپزشکی زاگرس در استان کرمانشاه امروز پنجشنبه با حضور رئیس دامپزشکی کشور در روستای حاجی عزیز از توابع شهرستان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

رئیس دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما در احاطه 15 کشور قرار دارد که اغلب به دلیل مشکلات داخلی برنامه بهداشتی مطلوبی ندارند، به همین دلیل هر لحظه امکان ورود یک عامل بیماری زا به کشور وجود دارد و این امر لزوم آمادگی دامپزشکی را می طلبد.

مهدی خلج افزود: در پنج ماهه سال جاری بیش از 25 میلیون نوبت واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام شده است و در زمینه تب مالت نیز رشد 36 درصدی واکسیناسیون نسبت به پنج ماهه سال قبل داشته ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه تولید داروهای دام و طیور بیش از 85 درصد واکسن دامی و 35 درصد واکسن طیور و بالغ بر 90 درصد دارو مورد نیاز در بخش دامپزشکی در داخل تولید می شود.

این مقام مسئول به تولید محصولات دام و طیور کشور نیز اشاره کرد و گفت: ایران رتبه ششم تولید گوشت مرغ و رتبه دهم تولید تخم مرغ را در دنیا دارد.


لازم به ذکر است بخش‌‌های مختلف بیمارستان دامپزشکی زاگرس شامل سونوگرافی، رادیولوژی، داروخانه و آزمایشگاه طبی و ... است.

این بیمارستان در سه طبقه به مساحت 660 مترمربع  ساخته شده است و موجب اشتغالزایی مستقیم 20 نفر نیز می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار