مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان اینکه ۶۵ درصد معلمان مدارس این شهرستان غیربومی هستند، گفت: آموزش و پرورش لارستان با مشکل نیروی انسانی مواجه است.
کد خبر: ۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳ 26 February 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، در یکصدوبیست وسومین جلسه شورای آموزش وپرورش لارستان، محمد فیاض پور، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان، تربیت انسانهای دینی، آگاه و بصیر به حقوق شهروندی که بتوانند به عنوان یک شهروند متعهد و متخصص وارد جامعه شوند را از اهداف کلان و عمده آموزش وپرورش دانست و اظهار داشت: نیروی انسانی مهمترین رکن در پیشرفت جامعه است.

وی افزود: در مورد نحوه تربیت نیروی متخصص، 45 کارگاه آموزشی - تخصصی با حضور ادارات جنوب فارس که عمدتاً به میزبانی شهرستان لارستان بوده، برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با اشاره به موفقیت‌های آموزشی این مدیریت، تصریح کرد: معاونت آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه لارستان جزو 5 اداره برتر استان، واحد سوادآموزی جزء 10 شهر ممتاز و در زمینه سازماندهی نیروی انسانی جزو 3 اداره برتر در میان حدود 60 اداره استان فارس قرار گرفته است.

وی بزرگترین چالش پیش روی آموزش وپرورش لارستان را بحث کمبود نیروی انسانی دانست و از مسئولان خواست تا با رایزنی با مقامات استان و وزارتخانه این مهم برای سال آینده برطرف سازند.

فیاض پور خاطرنشان کرد: در سال آینده با توجه به بازنشسته شدن 31 آموزگار ابتدایی و از سوی دیگر افزایش کلاسها از 457 به 461 کلاس این کمبود نیرو بیشتر در سطح لارستان احساس می‌شود.

وی با هشدار نسبت به کمبود نیرو به ویژه در رشته‌هایی همچون دینی و عربی در پایه نهم که از سال آینده تشکیل می‌شود اشاره کرد و افزود: معضل بزرگ دیگری که اداره آموزش و پرورش لارستان با آن مواجه بوده، وجود 65 درصد نیروهای غیر بومی و بحث نقل و انتقالات آنها است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان از داشتن 10 نیروی فرهنگی با مدرک دکترا و 60 نفر با مدرک کارشناسی ارشد در مجموعه خود خبر داد و آن‌ را ظرفیتی مناسب برای تأسیس دانشگاه فرهنگیان در لارستان دانست.

وی از برگزاری دو مسابقه استانی قرآن و معارف اسلامی و هندبال متوسطه اول پسران با حضور شهرستان‌های مختلف فارس در اسفنده ماه به میزبانی لارستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همدلی مجموعه شهرستان، بتوان میزبانی خوب در این مسابقات بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار