ایرج حریرچی خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه و حوزه سلامت کشور با عادی‌سازی شرایط در خصوص کرونا مخالف است لذا همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
کد خبر: ۸۴۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 08 May 2020

ایرج حریرچی: روند ابتلا به کرونا متاسفانه در آذربایجان‌شرقی صعودی ...

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، ضمن بیان اینکه وزارت بهداشت و حوزه سلامت کشور با عادی‌سازی شرایط کاملاً در قبال کرونا به شدت مخالف است، تاکید کرد: مقابله با زمینه عادی سازی این ویروس در جامعه یکی از تأکیدات وزارت بهداشت است.

وی درباره برنامه‌ریزی وزارت‌خانه در راستای بازگشت بیمارستان‌ها به حالت عادی، گفت: از یک طرف می‌بایست خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی ارائه و از سوی دیگر نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شوند لذا بیمارستان‌ها با اختصاص بخش یا ساختمانی به بیماران مبتلا به کرونا، به روال قبلی خود بازگردند.

ایرج حریرچی با بیان اینکه مردم از تجمع و حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مراکز تجاری خودداری کنند، افزود: همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی در خصوص کرونا رعایت شود.

حریرچی درباره باید و نبایدهای بازگشت بیمارستان‌ها به حالت اول، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی همچنان می‌بایست به صورت یک الزام رعایت شود.

وی افزود: از سوی دیگر می‌بایست از سمت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شناسایی بیماران در مراحل اولیه و قرنطینه آنها و شناسایی افراد در ارتباط با بیماران و قرنطینه آن‌ها لحاظ شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار