حجت الاسلام امیر مطهری‌ارجمند با اشاره به فعالیت سرگروه‌های صالحین و متربیان در کارگاه تولید ماسک در شهرستان اعلام کرد: جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های غذایی بین خانواده‌های معسر و نیازمند و ذبح قربانی و تقسیم آن بین نیازمندان در مناطق محروم از دیگر فعالیت‌ها بوده است که در این راستا ۱۲۰ کیلوگرم گوشت در بین اقشار کم درآمد توزیع شد.
کد خبر: ۸۴۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 09 May 2020
مسئول معاونت تعلیم وتربیت بسیج سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های غذایی بین خانواده‌های معسر و نیازمند و توزیع ۱۲۰ کیلوگرم گوشت بین اقشار کم درآمد به‌همت ارکان شبکه تربیتی صالحین همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مطهری‌ارجمند با اشاره به اقدامات ارکان شبکه تربیتی صالحین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اظهار کرد: حضور داوطلبانه متربیان و سرگروه‌های صالحین به عنوان مدافعان سلامت و در ایست و بازرسی‌های ورودی شهر و ضدعفونی محله‌های روستایی و شهری از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به فعالیت سرگروه‌های صالحین و متربیان در کارگاه تولید ماسک در شهرستان اعلام کرد: جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های غذایی بین خانواده‌های معسر و نیازمند و ذبح قربانی و تقسیم آن بین نیازمندان در مناطق محروم از دیگر فعالیت‌ها بوده است که در این راستا ۱۲۰ کیلوگرم گوشت در بین اقشار کم درآمد توزیع شد.

مسئول معاونت تعلیم وتربیت بسیج سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به تغسیل و تکفین و تدفین متوفای کرونایی توسط استادیاران و سرمربیان، گفت: گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر و مراکز پرتردد و ۴۲ روستا به همت ۲۷ اکیپ انجام شد.

وی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی بیان کرد: تهیه ۱۰ هزار و ۱۰۰ لیتر محلول ضدعفونی، ۱۰ هزار و ۴۰۰ عدد ماسک، ۵۰۰ عدد دستکش، ۵۰۰ عدد پد ضدعفونی، تهیه و توزیع بروشور و پوستر آموزشی و در اختیار گذاشتن چهار دستگاه تراکتور سم‌پاش نیز از جمله اقدامات اجرایی بود.

مطهری افزود: از دیگر فعالیت‌های انجام شده می‌توان به اهدای بسته بهداشتی و ضدعفونی به مراکز عمومی و نانوایان، کمک به هلال احمر در ایستگاه‌های سلامت، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی برای ضدعفونی ماشین‌ها، حضور در خانه بهداشت و کمک به طرح غربالگری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی و نشست‌های مهارتی و تشکیل کارگاه‌های «هر خانه یک گروه جهادی» اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری حلقه‌های صالحین در فضای مجازی ادامه داد: در زمینه آموزشی نیز آموزش چهره به چهره عمومی توسط مربیان و و برگزاری دوره آموزشی مربیان، سرگروه‌ها و روحانیون در آموزش پیشگیری از کرونا انجام شد.

مطهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی گفت: تهیه بروشور، پوستر، عکس نوشته و فیلم در زمینه راه‌های پیشگیری، «در خانه بمانیم» و راه‌های انتقال ویروس توسط سرگروه‌های صالحین، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارائه مطالب آموزشی و بارگذاری مطالب در گروه‌ها و کانال‌های صالحین در زمینه معرفت و بصیرت‌دهی با بیانات مقام معظم رهبری وسیره شهدا و علما در زمینه مقابله با کرونا به منظور تقویت اعتقادات از اقدامات اجرایی در این زمینه بود.

وی از ایجاد قرارگاه سلامت با حضور استادیار ناحیه و تعدادی از سرمربیان خبر داد و یادآور شد: ارسال پیام تصویری استاد صالحین در و مرحله برای تمام ارکان تربیتی صالحین استان و حفظ ارتباط حضوری با استاد صالحین و تماس تلفنی با استادیاران نواحی و تماس تلفنی با تمام سرمربیان و تعدادی از مربیان و سرگروه‌ها توسط ستاد استان نیز انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، مطهری تصریح کرد: همچنین ختم صلوات، دعای هفتم صحیفه سجادیه، ختم قرآن و زیارت عاشورا و دعای فرج برای دفع بلا در بین متربیان برخی از پایگاه‌های بسیج به مدت ۴۰ روز برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار