کد خبر: ۸۴۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 12 May 2020

    

تابناک/عضو هئیت علمی دانشگاه گیلان دنیا را مزرعه آخرت دانست و گفت: پروردگار انسان را آفرید تا در این دنیا برای آخرت خود توشه ای جمع کرده و از و برای به سعادت رسیدن تلاش کند ولی قبل از آن باید ابتدا خود را بسازد و بهترین شب برای خودسازی انسان شب های قدر است.

حجت الاسلام والمسلمین علی عطایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه شب های قدر بهترین زمان برای تغییر انسان است، اظهار کرد: شب های قدر یکی از پرفضیلت ترین شب های سال است که پروردگار در این ماه سرنوشت انسان را رقم می زند و افراد می توانند در این شب های مقدس از خدا درخواست تغییر کنند ولی ابتدا باید انسان خودش علاقه به تغییر کردن باشد.
وی با اشاره به راه های تغییر انسان گفت: انسان از دو راه علم و ایمان می تواند تغییر را در خود آغاز کند زیرا امروزه بشر از عصر دانش به پژوهش و از پژوهش به عصر مهارت ها ورود کرده است.
عضو هئیت علمی دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه انسان باید در شب های قدر بهترین تقدیرات را از پروردگار درخواست کند، تصریح کرد: برای پیشرفت یا تغییر در زندگی فردی و اجتماعی خود در این شب های قدر، چه علمی نافع ترین علم برای انسان است، علمی که در همین شب های قدر می توان به کمک آن بهترین تقدیرات را از خدای متعال درخواست کند لذا باید پس از پردازش ایمان در راستای علم دنبال کنیم.
عطایی دنیا را مزرعه آخرت دانست و افزود: پروردگار انسان را آفرید تا در این دنیا برای آخرت خود توشه ای جمع کرده و از زندگی دنیوی نهایت استفاده را برده و برای به سعادت رسیدن تلاش کند ولی قبل از آن باید ابتدا خود را بسازد و بهترین شب برای خودسازی انسان شب های قدر است.
وی با تاکید بر لزوم توجه مومنان به مساله ظهور و خودسازی انسان بیان کرد: یکی از بهترین مواردی که اگر علم با ایمان به آن جمع شود بیشترین ره توشه دنیا و آخرت خواهد بود، مساله عصر ظهور امام عصر عج است، دورانی که تمام انبیا الهی حسرت آن را به دل داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار