سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبر داد:
سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان و استقرار پزشک خانواده، بیش از 506 خانوار روستایی از مناطق روستایی نیشابور تحت پوشش قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 30 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محسن عظیمی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان و استقرار پزشک خانواده، بیش از 506 خانوار روستا از مناطق روستایی نیشابور تحت پوشش قرار گرفته‌اند و شهروندان می‌توانند با آرامش خیال از خدمات مراکز بهداشتی درمانی که پزشک خانواده در آن مستقر است، بهره‌مند شوند.

وی در ادامه از حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان نیشابور خبر داد و گفت: پنج نفر پزشک متخصص در ساعات عصر و شب و ایام تعطیل در بیمارستان 22 بهمن برای افزایش دسترسی مردم به متخصصان برای بیماران اورژانسی در بیمارستان نیشابور مستقر هستند که بیش از 8 هزار و 400 میلیون ریال یارانه توسط وزارت برای مقیم بودن پزشکان در سال 93 در شهرستان نیشابور هزینه شده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور به برنامه ترویج زایمان طبیعی به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های تحول نظام سلامت اشاره و بیان کرد: وزارت بهداشت با واریز بیش از 7 هزار و 600 میلیون ریال در راستای ترویج زایمان طبیعی در سال گذشته و همچنین ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و تشویق مادران و پزشکان به انجام زایمان طبیعی، سزارین در بیمارستان‌ حکیم نیشابور تاکنون 10 درصد کاهش یافته است.

عظیمی‌نژاد با بیان اینکه بیمارستان حکیم در شأن این شهرستان نیست و بسیاری از استانداردها در این زایشگاه وجود ندارد، گفت: عملیات توسعه بلوک زایمانی بیمارستان حکیم نیشابور با اعتبار اولیه 11 میلیارد با زیربنای هزار و 400 مترمربع آغاز شده است و تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه که در فروردین 94 آغاز شده شده دارای 12 اتاق زایمان استاندارد است و امیدواریم در هفته سلامت سال 95 افتتاح شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور در پایان ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی 12 اتاق زایمان برای نخستین بار در کشور این امکان را فراهم کنیم شوهران بتواند در اتاق زایمان طبیعی یا سزارین کنار همسرش باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار