مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل تاکید کرد: ضروری است سلایق والدین این استان در انتخاب رشته دانش آموزان تغییر یابد.
کد خبر: ۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶ 27 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، جاهد شعاع ظهر جمعه در نشست مشترک با مربیان آموزشی ناحیه دو اردبیل تصریح کرد: متاسفانه دیده می شود در اغلب خانواده ها دانش آموز به اجبار رشته خاصی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند.

وی افزود: به عنوان مثال رشته های علوم انسانی اغلب با مقاومت خانواده ها مواجه می شود و در این میان به علاقه و استعداد خانواده نیز توجهی نمی شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل تاکید کرد: این در حالی است که وظیفه آموزش و پرورش و اولیا و مربیان هدایت درست دانش آموز به رشته دلخواهد وی است.

شعاع با اذعان به اینکه در اردبیل صرفا برخی رشته های مهندسی و رشته پزشکی مورد قبول خانواده ها است، ادامه داد: این در حالی است که به محدودیت های پذیرش در این رشته ها توجه نمی شود.

وی معتقد است در برخی مواقع وجه ظاهری و چشم و هم چشمی موجب می شود دانش آموز از دنبال کردن علایق خود محروم شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل با بیان اینکه ۴۶ هزار و ۱۱۴ دانش آموز در این ناحیه آموزشی تحصیل می کنند، اضافه کرد: دیده می شود گرایش به رشته های بازرگانی و حرفه ای فقط دو درصد افزایش دارد در حالی که در رشته کاردانش گرایش با افت همراه است.

شعاع افزود: علاوه بر این در بین رشته های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی نیز کمترین گرایش به رشته های علوم انسانی دیده می شود.

وی از مربیان آموزشی خواستار توجه به این مقوله شد و افزود: ضروری است مربیان با فرهنگ سازی مناسب در انتخاب رشته دانش آموز و والدین را یاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل تاکید کرد: این ناحیه آموزشی با سابقه ترین ناحیه آموزشی در استان است و به دنبال تربیت استعدادهای علمی در تمامی رشته های تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار