علی مالمیر گفت: از ۲۹۵ رشته صنایع‌دستی ۱۳۰ رشته در همدان وجود دارد و این استان ۱۱ نشان مهر اصالت یونسکو و ۸۳ نشان ملی صنایع‌دستی به همراه اصفهان جزء استان‌های برتر کشور قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 09 June 2020
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا گفت: تعطیلی کسب و کار‌ها با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل بیماری کرونا ۲۴۰ میلیارد تومان به صنایع دستی استان همدان خسارت وارد کرد.

به گزارش تسنیم،  علی مالمیر داظهار داشت: در ۷ سال گذشته ۸ هزار و ۸۰۰ کارگاه به کارگاه‌های موجود آموزش صنایع دستی استان اضافه شده و ۱۳ هزار نفر هم آموزش دیده‌اند.

وی بیان کرد: از ۲۹۵ رشته صنایع‌دستی ۱۳۰ رشته در همدان وجود دارد و این استان ۱۱ نشان مهر اصالت یونسکو و ۸۳ نشان ملی صنایع‌دستی به همراه اصفهان جزء استان‌های برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از تلاش برای برندسازی صنایع دستی استان خبر داد و افزود: معرفی لالجین به عنوان شهر ملی سفال و ملایر به عنوان شهر ملی منبت منبت از این دست اقدامات به شمار می‌رود.

مالمیر با اشاره به تأثیرپذیری صنایع دستی از گسترش ویروس کرونا اعلام کرد: فروش کارگاه‌های صنایع‌دستی در این مدت کاهش یافته و شاغلان این بخش ۲۴۰ میلیارد تومان ضرر کرده‌اند.

وی مطرح کرد: صنایع دستی جزء ۱۰ شغل نیازمند حمایت به حساب آمده و با توجه به گسترش کرونا باید از فضای مجازی برای فروش صنایع‌دستی بهره گرفت و متناسب با شرایط پیش رفت.

مالمیر با دعوت از افراد علاقه‌مند به برپایی نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی در تپه باستانی هگمتانه افزود: به این افراد ضمن دریافت تسهیلات، یارانه تعلق گرفته و بخشی از سود بانکی آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی از برگزاری هفته فرهنگی همدان برای حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی در تهران خبر داد و گفت: با برگزاری «فن تور» می‌توان به رونق تولید در حوزه صنایع دستی کمک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار