استاندار كرمانشاه گفت: رسمي شدن مرزهاي شوشمي و شيخ صله در هيأت دولت تصويب شده و حُسن اين مهم فراهم شدن امكان تردد مسافران و گسترش ارتباطات در مرزها خواهد بود و اين توافق با تصويب دولت مركزي عراق اجرايي مي شود.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 11 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازپايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛هوشنگ بازوند كه در رأس هيأتي با حضور در مرز پشته/ شيخ صله با آزاد توفيق رحيم استاندار حلبچه و مسوولين نظامي و گمرك اقليم ديدار كرد به فعال بودن مبادلات تجاري با رعايت پروتكل هاي بهداشتي در سه مرز استان كرمانشاه با اقليم اشاره كرد و اظهار داشت: علي رغم شيوع كرونا روند مبادلات تجاري با اقليم پيوسته و فعال است و با تلاش هاي صورت گرفته و انجام پروتكل هاي بهداشتي روند صادرات در سه مرز با اقليم فعالانه در حال انجام است.

نماينده عالي دولت خطاب به مسوولين استان حلبچه به لزوم افزايش مراقبت هاي بهداشتي و انجام اقدامات پيشگيرانه در مرزها اشاره كرد و بيان داشت: براي افزايش مبادلات فراهم نمودن امكانات لازم به ويژه توسعه و افزايش مساحت فضاهاي ارائه خدمات تخليه، بارگيري و فعاليت هاي اداري در مرزها ضروري است و انتظار داريم طرف عراقي نيز به تعهدات خود براي تكميل زيرساخت ها اقدام نمايد.

بازوند به لزوم تسريع در انجام اقدامات براي احداث و تكميل زيرساخت هاي مرزها از جانب اقليم كردستان تأكيد كرد و خاطر نشان ساخت: براي تسهيل در انجام امور و تسريع در فرآيندهاي ترخيص كاميون ها زيرساخت هاي لازم و جاده هاي پشت مرز بايد تكميل شود و بر اساس مصوبه امروز اين مهم در دستور كار قرار گرفت.

وي از تلاش هاي سركنسول ايران در سليمانه و آزادتوفيق رحيم استاندار حلبچه در ماههاي گذشته براي فعاليت و پويايي امور مبادلاتي در مرزها تشكر و قدرداني كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه رسمي شدن مرزهاي شوشمي و شيخ صله در هيأت دولت تصويب شده بايد اقليم كردستان نيز اين موضوع را در ارجحيت قرار دهد و به يقين با تصويب دولت مركزي امكان افزايش مساحت فعلي نيز در دو طرف مرز فراهم خواهد شد و در تقويت مبادلات بسيار موثر است.

استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: با كليات بازگشايي بازارچه مرزي "سازان" موافق هستيم و براي اين كار ما آمادگي كامل داريم، البته شروع فعاليت در اين بازارچه منوط به تكميل زيرساخت ها توسط اقليم و اخذ موافقت هاي دولت مركزي است كه در صورت تعيين تاريخي مشخص ساير امور انجام و پيگيري مي شود.

بازوند در تشريح يكي از محورهاي اين جلسه با هدف افزايش تبادلات تجاري در مرز شيخ صله گفت: ساعات كار گمرك براي انجام فعاليت هاي تجاري از امروز در اين مرز افزايش يافته و با توافق صورت گرفته از 8 صبح تا ساعت 20 امكان انجام امور ميسر شد.

وي تكميل و آسفالت مناسب جاده منتهي به مرز شيخ صله از طرف عراقي را راهكاري مطلوب براي افزايش تردد كاميون ها و تسهيل ترددها دانست و بيان داشت: با تكميل زيرساخت ها مي توانيم به سمت بين المللي شدن مرزها حركت كنيم و ساير استانداردها نيز با توافق مديران گمرك جهت تعيين استانداردهاي صادرات و واردات كالا تدوين خواهد شد.

مقام ارشد استان كرمانشاه به لزوم نظارت بيشتر اقليم كردستان به منظور جلوگيري از قاچاق كالاهايي كه سلامت مردم را به خطر مي اندازد، تأكيد كرد و گفت: در اين راستا نيروهاي مرزباني در بخش اقليم بايد با سازوكار حفاظتي، نظارتي و مراقبتي قوي موضوع را پيگيري نمايند.

بازوند در خاتمه گفت: براي صادرات برق و تكميل زيرساخت هاي مرتبط به استان حلبچه آمادگي كامل داريم.

گفتني است در اين ديدار معاون اقتصادي استانداري، مديران برق منطقه اي غرب، توزيع برق، گمرك، فرمانداران پاوه و ثلاث باباجاني، مديران كل دفتر امور اقتصادي و روابط عمومي و جمعي از مسوولين شهرستاني استاندار كرمانشاه را همراهي كردند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار