مدیر کل از صدور دومین پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای دومین بار در استان ایلام خبر داد .
کد خبر: ۸۶۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 16 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی اظهار داشت  : این پروانه که در قالب پروانه استاندارد تشویقی می باشد؛ با مشارکت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان برای محصول گوجه فرنگی در شهرستان مهران صادر شد.

همتی صدور این نشان را در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و به میزان استاندارد عنوان کرد و افزود : صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان اضافه کرد: این نشان بعد از تشکیل پرونده توسط متقاضی و یا کلینیک های کشاورزی در پنجره واحد سازمان جهاد کشاورزی و انجام بررسی های اولیه بر روی آب و خاک مزرعه و همچنین بررسی ها و آزمون بر روی گیاه محصول در مرحله های میانی کشاورزی و سپس انجام نمونه برداری و آزمون بر روی محصول نهایی و انطباق آن با استانداردهای ملی توسط شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های واجد شرایط، انجام و موضوع در کمیته علایم استان به دبیری اداره کل استاندارد مطرح گردید و با محرزشدن برقراری تمامی شرایط پروانه حد مجاز آلاینده ها در این محصولات کشاورزی توسط این اداره کل صادر شد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار