کد خبر: ۸۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 01 September 2015

معاون فنی اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ از اجرای مالئیناسیون (تست مشمشه) بر روی 524 راس اسب از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ، دکتر قره باغی روز سه شنبه با بیان این نکته که واحدهای پرورش اسب این شهرستان به دلیل اهمیت مسایل بهداشتی کماکان تحت پوشش مدام دامپزشکی هستند، گفت: انجام این تست در مراکز پرورش و سوارکاری شهرستان ساوجبلاغ انجام شده که نتیجه همگی آنها منفی بود.

وی افزود: از آنجایی که بیماری مشمشه از بیماریهای خطرناک و قابل انتقال به انسان می باشد انجام عملیات تست مشمشه از اولویت های کاری اداره دامپزشکی شهرستان می باشد.

عملیات مالئیناسیون (تست مشمشه) تا پایان سال همچنان ادامه خواهد داشت.

قره داغی در پایان بر انجام مراقبت های بهداشتی لازم در اسبداری ها تاکید کرد.

**نجات روباه زخمی از مرگ

رئیس اداره دامپزشکی طالقان با حضور در اداره محیط زیست طالقان یک قلاده روباه زخمی را که در دشت های طالقان توسط محیط بانان پیدا شده بود را پس از مداوا از مرگ نجات داد.

دکتر عادل میرزاپور گفت: اوایل هفته جاری با یک تماس تلفنی از سوی اداره محیط زیست مبنی بر کشف یک قلاده روباه زخمی در روستاهای اطراف طالقان، بلافاصله در محل حاضر و پس از بررسی های اولیه نسبت به درمان و نجات روباه زخمی اقدام نمود که خوشبختانه حال روباه رو به بهبودی گذاشته و پس از آن نیز در دشت های طالقان رهاسازی شد.

وی همچنین از درمان و نجات یک راس بز کوهی نیز که در اثر جراحت زمین گیر شده بود خبر داد و گفت پس از معاینه اولیه دام اقدامات درمانی و پانسمان زخم بر روی آن انجام شد.

بز کوهی در محل اداره محیط زیست تا بهبودی کامل تحت نظر می باشد.

دکتر میرزاپور در پایان ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه محیط بانان از مسافران و گردشگران تقاضا کرد در صورت مشاهده حیوانات زخمی مراتب را به محیط زیست یا اداره دامپزشکی طالقان اطلاع دهند.

**پایش و کنترل واکسیناسیون بروسلوز در طالقان

همچنین دکتر میرزاپور و بازرسان این اداره درمحل های پرورش و نگهداری دام روستاهای طالقان به صورت سرزده حضور پیدا کرده و عملکرد اکیپ های واکسیناسیون را مورد بررسی قراردادند.

وی ضمن قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته توسط واکسیناتورهای بخش دولتی و خصوصی در روستاهای طالقان گفت: با توجه به وسعت شهرستان طالقان و روستاهای آن و همچنین پراکندگی جمعیت دامی عملیات واکسیناسیون بسیار سخت بوده و نیازمند تجربه و پشتکار فراوان می باشد ولی خوشبختانه اکیپهای دامپزشکی با جدیت و اراده قوی در تمام روستاهای دور و نزدیک حاضر شده و عملیات واکسیناسیون را در جمعیت دامی که شامل گوسفند و بز می باشند اجرا می نمایند.

وی ادامه داد: در بررسی انجام شده از دامداران و گله داران در خصوص رضایتمندی از خدمات انجام شده توسط دامپزشکی، خوشبختانه عملکرد قابل قبولی داشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار