قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان و همزمان با انتشار گزارش بهبود فعالیت صنعت خدمات آمریکا، نزدیک به بالاترین قیمت خود در هشت سال اخیر ایستاد.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 07 July 2020

 

تجدیدقوای طلا برای ازسرگیری روند صعودی

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا تغییری نداشت و در ۱۷۸۴ دلار و شش سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار اکنون تنها چهار دلار و ۹۰ سنت با رکورد بالای هفته گذشته فاصله دارد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهانی به نگرانیها افزوده و سرمایه گذاران با وجود این که دوباره فعالیت در بازارهای سهام را افزایش داده‌اند، ترجیح می دهند از طریق طلا به بیمه خود بپردازند.

هند روز دوشنبه از روسیه سبقت گرفت و سومین کشور از نظر آمار بالای ابتلا به کووید ۱۹ شد در حالی که شمار قربانیان این بیماری در آمریکا از مرز ۱۳۰ هزار نفر عبور کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا همچنین حرکت شاخص دلار را دنبال کرده که بخشی از ضرر اخیرش را جبران کرد اما نزدیک به پایینترین حد خود در دو هفته اخیر ایستاد. دلار قویتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

در این بین، انتظارات رو به رشد برای بهبود اقتصادی چین و آمار بهتر از حد مطلوب بخش خدمات آمریکا، اعتماد سرمایه گذاران را تقویت و تقاضای آنها برای داراییهای پرریسک را بهبود بخشید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس در این باره گفت: طلا در معرض تصحیح قیمت در کوتاه مدت قرار دارد. با این حال همچنان احتمال صعود این فلز به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار وجود دارد زیرا در چشم انداز بلندمدت، عوامل بنیادین به نفع روند صعودی طلا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۱۹۱۸ دلار و ۸۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۸۱۸ دلار و ۶۶ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸ دلار و ۱۸ سنت ایستاد.

منبع : مهر

برچسب ها: طلا ، ارز ، دلار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار