معاون شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای عراق،ترکیه،پاکستان،حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی درخواست خرید گاز از ایران را دارند،تاکید کرد:باید زیرساخت ها را برای صادرات گاز به منطقه و فراتر از آن فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷ 02 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،علیرضا غروی در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی،سهم صادرات گاز در افق برنامه را ۱۰ درصد عنوان کرد.
وی افزود:در حال حاضر ۲۲ میلیون واحد مسکونی در بیش از یک هزار شهر به همراه ۱۸ هزار روستا و همچنین بیشتر صنایع بزرگ و بیش از ۶۰ هزار صنایع کوچک در کشور از نعمت گاز برخوردارند.
وی ضریب برخورداری از نعمت گاز شهری را ۹۶ درصد بیان کرد و گفت:۶۱ درصد از جمعیت روستایی کشور نیز از گاز بهره مندند.
معاون شرکت ملی گاز یادآورشد: ۶۰ هزار میلیار ریال اعتبار برای سه سال آینده در نظر گرفته شده است تا بیش از ۱۰ هزار روستا و ۱۰۰ شهر باقیمانده نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی افزود:۱۹٫۴ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت های گازی کشور مصوب شده است که امیدواریم تا پایان سال ۹۶ بتوانیم همه شهرها و روستاهای باقیمانده بیش از ۲۰ خانوار را به شبکه گاز متصل کنیم.
غروی یادآورشد:طبق برنامه،باید در سال ۱۳۹۶ ضریب برخورداری از گاز شهری ۱۰۰ درصد و روستایی نیز ۹۵ درصد شود.
وی میزان توزیع گاز در سال گذشته را ۱۷۲ میلیارد مترمکعب بیان کرد.
امام جمعه بجنورد نیز در این آئین بر مدیریت ریلی تاکید کرد و گفت:این نوع مدیریت باعث توسعه استان خواهد شد.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: اگر مدیریت ها به صورت میلی انتخاب شوند پیشرفتی حاصل نخواهد شد و به جامعه نیز لطمه خواهیم زد.
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این آئین گفت:تا پایان سال ۹۵،جمعیت روستایی برخوردار از گاز به ۹۵ درصد خواهد رسید.
علی نیا افزود:هم اکنون ۶۷ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز برخوردارند که در این شاخص پنج درصد از میانگین کشور بالاتر هستیم.
در این آئین با تودیع «حسین تقی نژاد» و تقدیر از زحمات وی، «محسن عرب مقصودی» به عنوان مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی معرفی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار