کد خبر: ۸۷۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 17 July 2020

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۷۰۹ دهیاری و سه هزار و ۱۷۱ شورای اسلامی فعال روستایی در این استان در حال فعالیت است.

آرش جمالزهی اظهار داشت: هم‌اینک ۱۰هزار و پنج آبادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی افزود: همچنین ۸۷ درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان تحت پوشش نهاد دهیاری قرار دارند و مباحث مربوط به پسماندها و مدیریت روستایی از این طریق پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۹ هزار و ۶۸۶ نفر نیز در استان به عنوان اعضای شوراهای روستایی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳۹۵ نفر زن و نه هزارو  ۲۸۱ نفر مرد هستند.

وی افزود: همچنین تعداد دهیاران زن ۳۵۵ نفر و دهیاران مرد در سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۳۵۴ نفر است.

جمالزهی تهیه و تدوین سند جامع روستاییان سیستان و بلوچستان را از برنامه‌های این نهاد برای شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات روستاییان استان ذکر کرد.

به گزارش ایرنا روستاها به عنوان قلب اقتصادی هر کشور از اهمیت زیادی برخورداراند به طوریکه در صورت کم رنگ شدن نقش این مناطق در اقتصاد علاوه‌بر کاهش تولیدات داخلی شاهد پیامدهای ناگواری همچون حاشیه نشینی خواهیم بود.
بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن از مجموع ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۳۲ نفر یعنی بیش از ۵۱ درصد جمعیت در نقاط روستایی این استان ساکن هستند.
میانگین جمعیت روستایی در کشور ۲۶.۵ درصد است که سیستان و بلوچستان با مستقر بودن بیشتر جمعیت آن در روستاها در این زمینه در کشور پیشتاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار