تیم فوتبال پاس همدان که در 3 هفته ابتدایی لیگ یکی از ناکامان بزرگ جام آزادگان لقب گرفته است برای کسب نخستین پیروزی فصل به بوشهر سفر کرده تا به مصاف ایرانجوان برود.
کد خبر: ۸۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 03 September 2015
تیم فوتبال پاس همدان که در 3 هفته ابتدایی لیگ یکی از ناکامان بزرگ جام آزادگان لقب گرفته است برای کسب نخستین پیروزی فصل به بوشهر سفر کرده تا به مصاف ایرانجوان برود.

به گزارش فارس؛ چهارمین هفته از رقابت‌های فوتبال جام آزادگان در حالی آغاز خواهد شد که لیگ برتری‌ها به تعطیلات موقتی رفتند.

شرایطی که امسال بر لیگ دسته یک حاکم است موجب شده تا بعد از مدت‌ها 20 تیم در یک گروه با هم رقابت کنند و این موضوع 38 هفته سخت و فشرده را به بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها تحمیل خواهد کرد.

هر چند طرح انقباضی فدراسیون فوتبال به دنبال حرفه‌ای کردن لیگ دسته یک است تا با کم کردن تیم‌ها همانند لیگ برتر شرایط بهتری را رقم بزند.

در سه هفته ابتدایی لیگ دسته یک اتفاقات عجیب و غریبی در این رقابت‌ها رقم خورد، به طوری که با نیم‌نگاهی به جدول مشخص است فشردگی در جدول و نتایج کسب شده جام آزادگان را حساس‌تر از قبل خواهد کرد.

*پاس قهرمان آسیا بدون پیروزی در رده چهاردهم

تنها نماینده فوتبال استان همدان در لیگ دسته یک این روزها شرایط مطلوبی ندارد و با وجود بوق و کرنایی که در فصل نقل و انتقالات توسط سرپرست غیر بومی این تیم مبنی بر جذب بازیکنان شاخص شد، اما عملکرد این تیم در سه هفته ابتدایی مطلوب نیست.

شاگردان داوود مهابادی در سه مسابقه‌ای که انجام دادند نتوانستند هواداران و مردم علاقه‌مند به فوتبال همدان را راضی کنند و تنها با کسب دو امتیاز حال و روز خوبی در رده چهاردهم جدول ندارند.

هر چند کادر فنی تیم پاس با حفظ استخوان‌بندی تیم فصل گذشته خود به دنبال ثبات بودند، اما شرایطی که در سه هفته اخیر در کوران مسابقات برای تیم‌شان رقم خورده موقعیت سختی را برای انجام کار در لیگ 20 تیمی فراهم آورده است.

همگان می‌دانند همدانی‌ها صاحب تیم فوتبالی هستند که آخرین عنوان قهرمانی در رده باشگاهی آسیا را برای کشورمان به دست آورده است و با ستاره‌ای که بر سینه بازیکنان این تیم نقش بسته انتظار ار مربیان و همه اعضای این تیم بیشتر از این است و حضور در رده چهاردهم جدول اصلاً زیبنده فوتبال همدان نیست.

*بهانه ضعف داوری برای توجیه ناکامی پاس توسط سرپرست غیربومی

یکی از اتفاقات که نه تنها در فوتبال ایران بلکه در فوتبال جهان همیشه وجود دارد، اشتباهات داوری است که از بالاترین سطوح رقابتی آن تا فوتبال محلات، شاید داوران سهواً مرتکب اشتباه شوند.

حال اینکه این اشتباهات چقدر به ضرر یک تیم و منفعت تیم مقابل منجر می‌شود شرایط گوناگونی دارد.

از ابتدای شروع لیگ برتر امسال اشتباهات داوری برای بازی‌های بزرگ و حتی سرخابی‌ها پایتخت هم اتفاق افتاد و خیلی منطقی مدیران باشگاه‌ها به نحوه عملکرد داوران اعتراض کردند، اما در معدود دفعات قاضیان بازی مورد هجمه عوامل تیم برای توجیه شکست یا تساوی تیم‌ها قرار گرفتند.

اما در همدان قضیه برعکس است و از سال گذشته بارها سرپرست غیربومی پاس بعد از هر شکست یا تساوی مسئله داوری را پیش کشیده است که ما از داوران متضرر شدیم و اگر داوران فلان کار را نمی‌کردند الان لیگ برتری بودیم.

بهتر است مدیران باشگاه پاس به جای مطرح کردن بهانه‌های همیشگی توسط سرپرست و با استفاده از رسانه به دنبال رفع نقاط ضعف خود باشند.

*دو تساوی و یک باخت دستپخت مهابادی برای پاس

در بررسی عملکرد سبزپوشان همدانی در سه هفته ابتدایی آنچه بیشتر از همه به چشم می‌خورد عدم هماهنگی بازیکنان با هم و مهم‌تر از آن نرسیدن کادر فنی به یک ترکیب ایده‌آل و ثابت است.

سبزپوشان همدانی در هفته نخست در حالی که یک بر صفر از حریف اردبیلی خود پیش بودند، با بی‌دقتی مهاجمان خود برد را با تساوی خانگی عوض کردند تا لیگ را با شرایط نامطلوبی شروع کنند.

در رشت هم شاگردان مهابادی به موفقیتی نرسیدند و با یک گل مغلوب تیم داماش شدند تا در بین 20 تیم دسته یک عنوانی بهتر از پانزدهم به دست نیاورند.

در سومین هفته لیگ هم پاسی‌ها از شکست گریختند و در حالی که تا دقیقه 91 از میهمان شیرازی خود تیم فجر سپاسی عقب بودند بازی را مساوی کردند تا در نهایت بعد از سه هفته، عنوانی بهتر از چهاردهمی گروه 20 تیمی لیگ دسته یک نداشته باشند.

*سبزپوشان همدانی در سواحل بوشهر به دنبال نخستین پیروزی فصل

با سپری شدن سه هفته و شرایط بد پاسی‌ها در جدول، مهابادی و همکارانش در هفته‌ای که گذشت تمرینات سختی را برای بازیکنانش مهیا کردند تا با آمادگی بالای جسمی و وضعیت مناسب روحی به بوشهر سفر کنند.

هر چند تیم‌هایی که در ارتفاع تمرین می‌کنند در مواقع مسابقات در سطح دریا مشکلات کمتری دارند، اما گرمای هوای بوشهر و شرجی بودن آن کار را به طور حتم برای بازیکنان پاس سخت خواهد کرد.

شاگردان مهابادی نباید فریب جایگاه انتهای جدولی که تیم میزبان ایرانجوان دارد را بخورند و بازی را از پیش برنده بدانند؛ به طور حتم بعد از سه هفته بوشهری‌ها هم برای فرار از قعر جدول به برد نیاز دارند و با استفاده از شرایط میزبانی به دنبال پیروزی هستند.

*مصاف دو تیم ریشه‌دار فوتبال ایران در کنار سواحل خلیج فارس

تیم ایرانجوان که روزگاری یکی از تیم‌های پرطرفدار جنوب کشور محسوب می‌شد در چند سال اخیر گرفتار اتفاقات ریز و درشت حاشیه‌ای شده است و نتوانسته آن طور که باید و شاید در حد سابقه و نام خود درخششی داشته باشد.

نماینده دسته اولی فوتبال بوشهر در لیگ امسال هم شرایط مطلوبی ندارد و با کسب دو شکست و یک تساوی، قعرنشین لیگ 20 تیمی دسته یک ایران است.

مصاف دو تیم ریشه‌دار فوتبال ایران که روزگاری در کشور حرف‌هایی برای گفتن داشتند؛ دیدنی خواهد بود؛ باید گفت وجه تشابه هر دوی آنها کسب نخستین پیروزی فصل برای فرار از بحرانی است که گرفتار آن هستند.

*ایرانجوان بدترین خط دفاعی 3 هفته ابتدایی لیگ دسته یک

با بررسی نتایج تیم ایرانجوان می‌تواند دریافت دو باخت سنگین خارج از خانه برابر تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان تهران باعث شده در مجموع پنج گل بوشهری را در کیسه خود داشتند باشند.

تنها امتیازی که ایرانجوان کسب کرده تساوی برابر تیم خونه به خونه بابل و شاگردان اکبر میثاقیان بوده که این تیم از لیگ امسال بی‌نصیب نمانده باشد.

اما دریافت 6 گل در سه بازی آمار خوبی برای بوشهری‌ها نیست و با این تفاسیر خط دفاعی ایرانجوان یکی از بدترین و ضعیف‌ترین خطوط دفاعی 20 تیم حاضر در این رقابت‌هاست.

هر چند باید منتظر شد و دید مصاف این دو تیم که به شدت تشنه کسب نخستین پیروزی فصل خود هستند به سود چه تیمی به پایان خواهد رسید؟ مهابادی و بازیکنانش می‌توانند با غلبه بر گرمای بندر و شرجی بودن آن با سه امتیاز به شهرشان برگردند یا بوشهری‌ها با استفاده از امتیاز میزبانی با شکست حریف شرایط پاسی‌ها را بدتر از قبل می‌کنند یا خیر؟

تا پایان هفته سوم لیگ دسته یک فوتبال ایران تیم پاس با کسب دو امتیاز و تفاضل منفی یک در رده چهاردهم قرار گرفته و تیم ایرانجوان بوشهر تنها با یک امتیاز و تفاضل منفی پنج قعرنشین این جدول است.

در چارچوب هفته چهار مسابقات فوتبال جام آزادگان از ساعت 17:30 روز جمعه 13 شهریورماه دو تیم ایرانجوان و پاس همدان در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر به مصاف هم خواهند رفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار