کد خبر: ۸۷۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 19 July 2020
دلق پوش با بیان اینکه بسته های حمایتی صادرات غیر نفتی اهدا به صادرکنندگان اهدا می شود گفت: بیش از ۱۱۹ میلیون دلار صادرات در سه ماهه نخست امسال از گیلان انجام شد.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرهاد دلق پوش» امروز(یک‌شنبه، 29 تیر) در کارگروه صادرات غیرنفتی گیلان در سالن الغدیر استانداری اظهارکرد: گیلان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه صادرات است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در بحران کرونا ویروس هیچ گاه فعالیت‌های صادراتی استان متوقف نشد گفت: با هم‌اندیشی، بسیج و بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌ها می‌توان به نحو مطلوب از این ظرفیت بهره برد.

 

دلق پوش اذعان کرد: مبادله و تجارت با کشور روسیه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک یکی از برنامه‌های است که در دستور کار قرار دارد و بعد از رایزنی اجرایی می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های موجود کشورهای همسایه بهره گرفته شود افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۳۷۵ دلار صادرات با وزن ۲۳۵هزار و ۴۱۰ تن که نسبت به ارزش دلاری ۲۲ درصد و وزنی ۲۸ درصد رشد داشته، ثبت شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه واردات نیز ۷۱درصد از لحاظ وزنی  و ۳۵درصد از لحاظ ارزش دلاری در این مدت رشد داشته ایم.

 

وی با اشاره به اینکه هدف گذاری صادرات با توجه به ظرفیت های موجود فراهم می‌شود اظهارداشت: امسال پیش بینی شده است که ۶۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شود.

 

دلق پوش از اهدا بسته های حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی خبر داد و افزود: بر این اساس ستاد اقتصاد مقاومتی مطابق با ظرفیت های موجود این بسته ها را اهدا کرده است.

 

وی اضافه کرد: تشویق تولید کنندگان، حمایت و حضور در نمایشگاه‌ها و بازارهای خارج از کشور، کمک به تقویت و شبکه‌سازی صادرات  و .... از اهداف اهدا بسته‌های حمایتی است.

 

*رشد ۱۳درصدی در حمل کالا

«فریبرز مرادی» نیز در این کارگروه اظهار کرد: در بحران کرونا ویروس حمل و نقل باری در گیلان همچنان فعال بود و متاسفانه ۲ راننده در این بحران بر اثر بیماری کرونا ویروس فوت کردند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۱۳ درصد حمل و نقل کالا رشد داشته است، گفت: در این مدت بیش از ۹ هزار دستگاه کامیون وارد مرز و ۹ هزار دستگاه کامیون نیز از مرز خارج شدند.

 

مرادی به معافیت گمرکی و حمل و نقل اشاره و اذعان کرد: معافیت‌های حمل و نقلی مورد توجه‌ قرار نگرفته است، در صورتی‌که برای استفاده از پتانسیل‌های اتحادیه اوراسیا و توسعه حمل و نقل به این معافیت‌ها نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار