سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: فدراسیون شطرنج در نظر دارد آکادمی منطقه‌ای شطرنج را در استان همدان احداث کند.
کد خبر: ۸۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 05 September 2015
سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: فدراسیون شطرنج در نظر دارد آکادمی منطقه‌ای شطرنج را در استان همدان احداث کند.

به گزارش فارس؛ مسابقات شطرنج بین‌المللی جام ابن سینا به طور رسمی با حضور سرپرست فدراسیون شطرنج، مدیرکل ورزش و جوانان همدان، معاون اداره کل ورزش و جوانان همدان، رئیس هیئت شطرنج همدان، رئیس هیئت شطرنج کرمانشاه و ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی به طور رسمی در دانشگاه بوعلی آغاز به کار کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در مراسم افتتاحیه این مسابقات با بیان اینکه در هفته‌های اخیر ورزش شطرنج شاهد موفقیت‌های بسیاری بوده، اظهار کرد: شطرنج‌بازان زیر 16 سال کشورمان هفته گذشته برای نخستین بار مقام اول رقابت‌های جهانی المپیاد زیر 16 سال را به دست آوردند.

سید‌امیر حسینی گفت: پرهام مقصود‌لو، محمد‌امین طباطبایی، آرش طاهباز و شاهین لر‌پری شطرنج‌بازان خوش‌آتیه کشورمان در مسابقات جهانی خوش درخشیدند و پرچم ایران را به عنوان قهرمان این مسابقات به اهتزاز درآوردند.

وی با بیان اینکه دو هفته گذشته نیز شطرنج‌بازان کشورمان نایب قهرمان آسیا شدند، افزود: در رقابت‌های رده‌های سنی آسیا و با 24 ورزشکار موفق شدیم عنوان دومی آسیا را به خود اختصاص دهیم.

سرپرست فدراسیون شطرنج ادامه داد: در مسابقات آسیایی با تمام ظرفیت حضور نداشتیم چراکه برخی بازیکنان در مسابقات دیگری شرکت داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه میترا حجازی نیز مدال طلای مسابقات آسیایی را از آن خود کرد؛ با اشاره به مسابقات بین‌المللی جام ابن سینا، تصریح کرد: برگزاری این مسابقه در شهر همدان زمینه بازدید حاضران در رقابت‌ها را از میراث فرهنگی متنوع این شهر فراهم می‌کند.

حسینی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته هیئت شطرنج همدان از هیئت‌های کارآمد کشور است.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت‌ بالایی در رشته شطرنج دارد، خاطر‌نشان کرد: در نظر داریم آکادمی منطقه‌ای شطرنج را در استان همدان احداث کنیم.

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: این آکادمی تعامل سازنده‌ای با استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و سایر استان‌های هم مرز خواهد داشت.

وی بیان داشت: نوید مهم دیگری که در این مسابقات رقم زده می‌شود رابطه شطرنج و دانشگاه است که باید تعمیق یابد و به عنوان یک ورزش دانشگاهی نهادینه شود.

حسینی یاد‌آور شد: حضور قائم‌مقامی در این مسابقات به عنوان رئیس انجمن ورزشی دانشگاه‌ها و برگزاری این مسابقه در دانشگاه بوعلی به برقراری ارتباط دانشگاه با شطرنج کمک خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این رقابت‌ها محاسن بسیاری دارد، اظهار کرد: علاوه بر رقابت ارزنده گام‌های موثری در توسعه و نهادینه کردن ورزش شطرنج در مسابقات بین‌المللی جام ابن سینا برداشته خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان نیز با تشکر از مسئولان برگزاری این مراسم بیان داشت: نامشخص بودن تعداد مهمانان و شرکت‌کنندگان مقداری کار را برای مسئولان برگزاری سخت کرد که تا فردا ناهماهنگی‌های احتمالی رفع خواهد شد.

سید‌عبدی افتخاری با بیان اینکه همزمان با برگزاری این مسابقات سه رویداد دیگر نیز در استان همدان در حال برگزاری است، گفت: همایش توانمند‌سازی سازمان‌های مردم نهاد، مسابقات اتومبیلرانی و مسابقات بسکتبال سه رویداد دیگر است.

وی خاطر‌نشان کرد: تلاش می‌کنیم میزبانی خوبی را در مدت حضور ورزشکاران داشته باشیم.

رئیس هیئت شطرنج همدان نیز با بیان اینکه دوازدهمین دوره این مسابقات در حال برگزاری است، بیان داشت: در این دوره 230 ورزشکار از 20 استان و 6 کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

احمد علی‌بابایی تصریح کرد: تنها مشکل در برگزاری این مسابقات عدم آگاهی از تعداد مهمانان تا دقیقه نود بود که امیدواریم تدابیری در این خصوص اندیشیده شود چرا که این تنها مشکل همدان نیست بلکه در کشور مشاهده می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: ناهماهنگی‌های احتمالی در میزبانی به دلیل مشخص نبودن مهمانان تا فرداشب برطرف می‌شود و میزبانی شایسته‌ای را برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام ابن سینا با حضور 230 ورزشکار از کشور‌های ایران، ارمنستان، آذربایجان، عراق و اسپانیا از 11 شهریور‌ماه در همدان آغاز شده و تا 18 شهریور‌ماه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است سرپرست فدراسیون شطرنج با حرکت مهره در میز شماره یک و مدیرکل ورزش و جوانان همدان با حرکت مهره در میز شماره 2 رسماً بازی‌ها را آغاز کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار