کد خبر: ۸۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 03 September 2015

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: همایش بین‌المللی اسب کاسپین «اسبچه خزر» با حضور نمایندگانی از 16 کشور جهان از 16 تا 18 شهریور ماه جاری در گیلان برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: همایش بین‌المللی اسب کاسپین با حضور ‌16 کشور ‌در گیلان برگزار می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج بنیادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی اسب کاسپین اظهار کرد: چهارمین همایش بین‌المللی اسب کاسپین «اسبچه خزر» با حضور نمایندگانی از 16 کشور جهان از 16 تا 18 شهریور ماه جاری در گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین امسال برگزار می‌شود، افزود: انجمن بین‌المللی اسبچه خزر که دفتر آن در انگلیس مستقر است به دنبال برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی اسبچه خزر بود که فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران میزبانی این جشنواره را پذیرفت.

این مسئول گیلان را خاستگاه اسبچه خزر عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های برگزاری همایش مذکور در گیلان وجود ذخایر ژنتیکی در کشور به ویژه در این استان است.

وی تجدید هویت اسب کاسپین در خاستگاه خود و توسعه ورزش سوارکاری برای کودکان و جوانان را از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی اسبچه خزر عنوان کرد.

بنیادی با تاکید بر توانمندی‌های محیطی به لحاظ گردشگری در استان، گفت: معرفی سرمایه‌های موجود و اشتغال در زمینه اسب در گیلان از موضوع‌های مهم در جشنواره مذکور است.

وی معرفی اسب‌های کوتاه‌قد برای سوارکاری در باشگاه‌های سوارکاری را از اهداف مهم برگزاری جشنواره اسب کاسپین دانست و یادآور شد: تعداد 120 اسبچه خزر در کشور شناسایی شده‌است.

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان رونمایی از کتاب «تبارشناسی اسب کاسپین» برای نخستین بار در کشور را از برنامه‌های جشنواره مذکور ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دو باشگاه سوارکاری در گیلان و مرکز تحقیقات منابع طبیعی  این استان اسبچه‌های خزر را نگه‌داری می‌کنند.

به گفته بنیادی، اسبچه‌هایی از کشورهای ایران، انگلیس، آمریکا، قطر، ایرلند، کانادا، بلژیک، سوئد‌، استرالیا، هلند، فرانسه و ... در جشنواره بین‌المللی اسبچه خزر شرکت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
کشورها همانند خیابانی هستند که همه به یکدیگر نیاز دارند ودر دستگاه آفرینش جهان این گونه بوجود آمده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار