مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین: مراسم‌های عزاداری باید با استفاده از ماسک از سوی عزاداران حداکثر دو ساعت در فضای باز برگزار شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 19 August 2020

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، حجت الاسلام زهرایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: امسال برای اینکه تجمعی صورت نگیرد هیچ دسته عزاداری در خیابان ها تشکیل نمی شود و هیئت های مذهبی نیز نباید از طبل و دهل استفاده کنند. 

وی بیان کرد: 100درصد هیئت های مذهبی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی اعلام همکاری کرده اند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: تمامی هیئت های مذهبی استان موظف هستند در سامانه بیرق ثبت نام کنند و پس از ثبت مشخصات، کارشناس اداره کل تبلیغات اسلامی در محل هیئت حضور پیدا می کند و پس از بازرسی، تفاهم نامه همکاری با متولی برگزاری هیئت منعقد می کند.

حجت الاسلام زهرایی گفت: تمامی عزاداران باید ماسک همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی و فیزیکی 4 متر مربع را رعایت کنند و از سوی دیگر توزیع نذورات به صورت پخته شده و گرم ممنوع است.

وی گفت: به دلیل کنترل شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه مراسم عزاداری محرم زیر سقف برگزار نمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد: 2هزار و 12هیئت ثبت شده در استان داریم که هزار و 680هیئت فعال است.
حجت الاسلام زهرایی گفت: 850هیئت در استان خانگی است که با توجه به اینکه عزاداری زیرسقف ممنوع است از آنها خواسته ایم که عزاداری ها را به فضای باز منتقل کنند.
 
به گفته حجت الاسلام زهرایی؛ 330هیئت در سامانه بیرق درخواست مجوز کرده اند و هیئت های ثبت نشده هم باید در سامانه بیرق ثبت شوند.
 
وی گفت: نشست های خوبی با علمداران قزوین که پیشروی عزاداری در استان و کشور هستند داشته ایم که اعضای هیئت امنای آن اعلام کرده اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، دسته عزاداری ندارند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به موضوع هر خانه یک حسینیه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل، افراد مسن و کودکان در معرض خطر هستند و بر همین اساس امسال مراسم شیرخوارگان فقط از طریق صداوسیمای مرکز قزوین برگزار می شود.
 
حجت الاسلام زهرایی گفت: امسال هیئت خانوادگی را طراحی کرده ایم و بر همین اساس 100مبلغ اعلام همکاری کرده اند و در صورت نیاز، مبلغ در خانه فرد درخواست دهنده حضور یافته و به مدت 15دقیقه برای عزاداران سخنرانی می کند.
 
به گفته وی، برخی از روحانیون در قالب سفیر سلامت برای نظارت بر پروتکل های بهداشتی در هیئات مذهبی حضور پیدا می کنند.
منبع : صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار