نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی:
نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خوشبختانه مجوزهای لازم برای راه‌اندازی و احداث نیروگاه‌ها از مراجع ذیربط اخذ شده و در این زمینه، برق منطقه‌ای و مجموعه جهاد کشاورزی و فرمانداران، همکاری خوبی را داشته‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 05 September 2015
به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، رضا حسینی در جلسه‌ای که به منظور نحوه واگذاری سایت‌های مزارع بادی (نیروگاه‌های بادی) در شهرستان‌های اهر و سراب و نیز نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در شهرستان‌های میانه و تبریز که با حضور جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی و شرکت رؤسا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ارائه دهنده خدمات سرمایه‌گذاری تشکیل شد، روند اقدامات انجام‌گرفته در خصوص همکاری دستگاه‌های اجرایی برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها را تشریح کرد.

وی گفت: تکنولوژیی که شرکت سرمایه‌گذار نیروگاه‌های مذکور به ایران خواهند آورد، از نوع کلاس F است و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، یک بیستم نیروگاه‌های موجود مصرف آب خواهند داشت.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه استان، سرمایه‌گذاری خارجی را بسیار مهم دانست و گفت: توسعه آذربایجان منوط به توسعه صنعت برق است و توزیع احداث نیروگاه‌ها در شهرستان‌های استان به خاطر آن است که صنعت آذربایجان پاگرفته و توسعه یابد.

وی از دستگاه‌های اجرایی جهادکشاورزی، منابع طبیعی، امور اراضی، برق و گاز خواست همکاری بیشتری در این زمینه به عمل آورند.

جبارزاده از فرمانداران خواست برای این امر، وقت ویژه اختصاص دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی از دستگاه‌های اجرایی خواست برای همکاری با سرمایه‌گذار نماینده تام‌الاختیار معرفی کنند.

وی میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این نیروگاه‌ها را سه میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها در مجموع 3500 مگاوات است که نیروگاه‌های بادی در فاصله‌ای بسیار کوتاه و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در مدت 30 ماه از زمان شروع عملیات به تدریج وارد مدار خواهند شد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: بخشی از برق تولیدی این نیروگاه در استان استفاده شده و بخش دیگری در مدار توزیع برق کشور قرار خواهد گرفت و امکان صادرات برق نیز وجود خواهد داشت.

                                                     

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار