بخشدار ارشق گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ بافنده فرش در منطقه ارشق وجود دارد که تنها ۶۰ نفر ازآنها بیمه قالیبافی دارند.
کد خبر: ۸۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 05 September 2015

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ساوالان خبر، بخشدار ارشق گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ بافنده فرش در منطقه ارشق وجود دارد که تنها ۶۰ نفر ازآنها بیمه قالیبافی دارند.

ظاهر نوری بخشدار ارشق از توجه ویژه به بخش صنایع دستی و بویژه فرش این منطقه خبر داد و گفت: طرح و نقش بی بدیل و منحصر به فرد فرش های تولیدی ارشق باعث شده تا این فرش ها مشتری های جهانی پیدا کنند به طوری که در چند موزه جهان این فرش ها به نمایش گذاشته شده است.

وی با تاکید بر نقش موثر بازاریابی‌های جهانی در فروش محصولات داخلی تصریح کرد: متاسفانه فرشهای تولیدی یک هزار و ۲۵۰ فرشباف ارشقی با نازلترین قیمت معامله می‌شود که امیدواریم ورود به بازارهای جهانی این مشکل را رفع کند.

بخشدار ارشق با ابراز نگرانی از وضعیت بیمه ای بافندگان فرش این منطقه خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ بافنده فرش در منطقه ارشق وجود دارد که تنها ۶۰ نفر آنها از بیمه بافندگان فرش دستباف برخوردار هستند.

وی بیمه و ایجاد نمایندگی اتحادیه فرش بافان را گامی موثر در راستای بهبود وضعیت معیشتی و تسهیل دهی به فعالان صنایع دستی این منطقه عنوان کرد و گفت: طبق قول مسئولان تامین اجتماعی استان اردبیل قرار است تا پایان امسال ۱۴۰ دیگر از بافندگان فرش ارشقی جایگزین افرادی شوند که بیمه فرش تامین اجتماعی آنها ملغی شده است.

نوری تصریح کرد: با احتساب افراد جایگزین بیمه‎گران ملغی شده و ۶۰ بیمه شده قبلی قالیبافی در منطقه ارشق، بافندگان زیادی هستند که شرایط برخورداری از بیمه قالیبافی را داراند، اما هنوز از خدمات بیمه ای برخوردار نشده اند.

به گفته بخشدار ارشق امسال در موزه دوبی ۱۱ تخته و در موزه کمبریج لندن هفت تخته از فرش های منطقه ارشق به نمایش گذاشته شد.

منطقه ارشق به مرکزیت شهر رضی از توابع شهرستان مشکین شهر از استان اردبیل است که با وسعت یک هزار و دویست هکتاری و ۸۵ روستا جمعیت ۱۲هزار و ۸۹۵ نفری را در خود جای داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار