ملی‌پوش سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا در شهر خودمان آمل و در باشگاه اختصاصی و همچنین خانه کشتی که در اختیار من قرار گرفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنم.
کد خبر: ۸۹۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 25 August 2020

ملی‌پوش سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا در شهر خودمان آمل و در باشگاه اختصاصی و همچنین خانه کشتی که در اختیار من قرار گرفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنم.

«امیرحسین زارع» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین دلیل و با حمایتی که از من می‌شود در حال حاضر تمرینات خود را به صورت انفرادی و البته با یک حریف تمرینی انجام می‌دهم.

وی در خصوص اینکه آیا تعویق المپیک به نفع ما شد یا خیر؟ اظهار داشت: به نوعی هم به نفع و هم به ضرر ما شد. اگر به تعویق نمی‌افتاد و در اردوها بودیم و مسابقات به صورت منظم برگزار می‌شد شاید به نفعمان می‌شد چرا که تجربه بیشتری به دست می‌آوردیم و اشتباهات کمتر می‌شد، اما تعویق المپیک سبب شد که در خانه بمانیم و به نوعی از تمرینات بسیار موثر اردویی دور شویم که این موضوع زیاد به مراد دل ما نبود با این وجود تعویق المپیک را باید به فال نیک بگیریم تا با فراهم شدن شرایط به اردوی تیم ملی برگردیم.

دارنده مدال طلای نوجوانان جهان خاطر نشان کرد: همه روزه با «غلامرضا محمدی»، «ابراهیم مهربان» و «عباس حاج‌کناری» سرمربی و مربیان تیم ملی در ارتباط هستم و حتی با توجه به حضور مربی تیم ملی (حاج کناری) در شهر فریدون‌کنار، گاهی از آمل برای تمرین به این شهر می‌روم و نکات فنی را به من گوشزد می‌کند.

پدیده کشتی آزاد ایران خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط بدی را در همه بخش‌ها و به خصوص ورزش قرار داده و در بخش ورزش قهرمانی، همه به نوعی سردرگم هستند چرا که هیچ اطلاعی از برنامه‌های آینده نداریم و نمی‌دانیم که چه سرنوشتی برایمان رقم خواهد خورد. با این وجود مطیع کادرفنی تیم ملی هستیم و در هر مسابقه‌ای که صلاح بدانند با قدرت حضور خواهیم یافت و امیدوارم که تمرینات تیم ملی هر چه سریعتر آغاز شود و بتوانیم آمادگی خود را بدست آوریم.

وی ادامه داد: در این شرایط با توجه به اینکه نمی‌توانیم با افراد مختلف سرشاخ و تمرین کنم به دل کوه و طبیعت می‌زنم تا حداقل از لحاظ جسمانی خود را آماده نگه دارم. با هماهنگی مربیان سعی کردم مقداری وزنم را بالا ببرم البته با تمرینات بدنسازی سعی کردم که چابکی خود را حفظ و به اصطلاح سرعت بدنم کم نشود. وجه تمایز من با حریفان چابکی، سرعت و کشتی با هجوم بالا است.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک نوجوانان ۲۰۱۸ آرژانتین که در لیگ برتر در ترکیب تیم بازار بزرگ ایران حضور دارد، گفت: امیدوارم که لیگ امسال برگزار شود چرا که می‌تواند یک شروع خوب و بازگشت کشتی‌گیران به کشتی بعد از حدود ۵ ماه باشد تا اگر اشتباهاتی داریم در لیگ ارزیابی و آن را برطرف کنیم و از سوی دیگر کشتی‌گیران معمولا کار و یا درآمد دیگری ندارند و لیگ تنها منبع درآمد برای آنها است.

وی با اشاره به فعالیت بسیاری از رشته‌های ورزشی خاطر نشان کرد: به نظرم با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها می‌توان اردوهای تیم ملی را آغاز کرد و مشکلی پیش نخواهد آمد. در حال حاضر برخی کشورها از جمله روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، بلاروس، ارمنستان و سایر کشورها تمرینات کشتی را آغاز کرده‌اند. امیدوارم که بتوانیم هر چه زودتر به میادین برگردیم تا برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان با اشاره به اینکه بازی‌های المپیک برگزار خواهد شد، یادآور شد: برای پوشیدن دوبنده تیم ملی، فدراسیون چرخه انتخابی در نظر گرفته و هر کشتی‌گیری که بتواند امتیاز بیشتری کسب کند، صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد و سعی می‌کنم که تمرینات را دنبال کنم و از سوی دیگر به حریفان هم احترام می‌گذارم و دوست دارم با همه آنها رقابت کنم و امیدوارم که بهترین نتیجه را بگیرم.

وی در خصوص رقبای خارجی خود گفت: برای حضور در المپیک به طور قطع تمرینات را در ایران دنبال خواهم کرد و در صورت کسب دوبنده تیم ملی در توکیو به طور حتم براساس نظر کادر فنی باید در تورنمنت‌های مختلفی شرکت کنم.

زارع در خصوص اینکه با «کمیل قاسمی» هم استانی خود در ارتباط است یا خیر؟ گفت: ‌بیشتر با «رضا یزدانی» در ارتباط هستم و در رابطه با مسایل فنی با او صحبت می‌کنم و او نیز راهنمایی لازم را می‌کند.

«امیرحسین زارع» آزادکار مازندرانی تیم ملی که به نوعی دست پرورده «غلامرضا محمدی» سرمربی فعلی تیم ملی بزرگسالان در زمانی سرمربی‌گری تیم نوجوانان است در سال ۲۰۱۸ به ترتیب طلای نوجوانان آسیا، طلای نوجوانان جهان و نقره بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ نوجوانان در آرژانتین را کسب کرد.

وی در سال ۲۰۱۹ نیز ۳ مدال درخشان به کارنامه افتخارات خود افزود. او در پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا در تایلند طلا گرفت و در پیکارهای جوانان جهان در تالین استونی مدال ارزشمند نقره را گرفت. اوج کار زارع جوان در پیکارهای قهرمانی زیر ۲۳ قهرمانی جهان در مجارستان رخ داد که طلا گرفت.

او سال گذشته در جریان دیدار فینال لیگ کشتی آزاد که تیم‌های اترک خراسان شمالی و بازار بزرگ ایران به مصاف یکدیگر رفته بودند در مبارزه پایانی در حالی به مصاف «گنو پتریاشویلی» دارنده ۳ مدال طلای جهان و برنز المپیک رفت که حریف خود را ۱۵ بر ۱۱ شکست داد.

همچنین او در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام «متئو پلیکونه» ایتالیا که جزو مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شد در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ در شهر رم ایتالیا به همراه تیم منتخب ایران حضور یافت. او در این پیکارها توانست «بیلال ماخوف» آزادکار عنوان‌دار روسی را شکست دهد. ‌
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار