رئیس منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان ملایر از کشف وضبط بیش از ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق و ۳ تن ذغال چوب بدون مجوز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 26 August 2020
علی ده پهلوان رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شهرستان ملایر گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با همکاری ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد شهرستان ملایر حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان به یک دستگاه کامیون با بار چوب مشکوک و آن را متوقف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان، ده پهلوان قاچاق چوب را حراج سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در کنار معضلاتی، چون تغییر اقلیم، خشکسالی و… قاچاق چوب توسط سود جویان به یک معضل تبدیل شده و دامن‌گیر درختان جنگل‌ها و مراتع کشور شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است، سرمایه‌هایی که متعلق به نسل‌های آینده هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ملایرنگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد وبرهمین اساس مقصد‌های حمل چوب مانند کارخانجات چوب بری، کارگاه‌ها و همچنین انبار‌های سطح شهرستان به صورت مستمر توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

او با اشاره به معرفی متهم این قاچاق چوب به مراجع قضایی، افزود: در بازرسی بعمل آمده از این کامیون، ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق و بدون مجوز به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال را شناسائی وتوقیف کردند ومقدار ۳ تن ذغال چوب غیر مجاز نیز توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی در حین گشت ومراقبت کشف وضبط شده است.

ده پهلوان بیان کرد: برخورد قاطعانه مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی ملایر با ورود انواع کالای قاچاق و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی کشور در دستور کار ما قرار دارد.

وی عنوان کرد: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این چوب هابه مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز برخورد قانونی و توقیف خواهد شد.

ده پهلوان خاطرنشان کرد: از همه آحاد مردم و دوستداران طبیعت درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب وذغال را با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل ومرتع اطلاع دهند تا یگان حفاظت منابع طبیعی بتواند با متخلفیان برخورد قانونی داشته و از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار