کد خبر: ۸۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 05 September 2015

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز با بیان اینکه مشکلات قطعی آب در کرج و فردیس تا پایان شهریورماه رفع می‌شود، گفت: برنامه‌های کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد و این درحالی است که در کمالشهر از ابتدای سال تاکنون ۳ حلقه چاه حفر شده است.

غلامرضا رضایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به قطعی‌های مکرر و چندین ساعته آب در برخی مناطق استان البرز به ویژه شهرستان کرج و فردیس، اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که از سال گذشته و امسال انجام داده‌ایم، در بیشتر مناطق شهری مشکل کمبود آب شرب وجود ندارد.

وی با اشاره به نقاطی مانند شهرستان فردیس که تامین آب‌ از طریق NGOها که به صورت خصوصی به شرکت آبفا ملحق شدند، انجام می‌شد، افزود: به سبب اینکه بخشی از عملیات اتصال آن‌ها به شبکه توزیع شهری باقی‌ مانده این مشکلات وجود دارد که نسبت به جمعیت کل شهرستان کرج درصد کمی را شامل می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز با اشاره یه اینکه در خرمدشت و کمالشهر با توجه به پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی، محدودیت‌هایی در برخی از ساعات شبانه روز وجود دارد، گفت: به لحاظ درصد وزنی در مقایسه با کلانشهر کرج بزرگ، جمیع اقدامات شرایطی را ایجاد کرده که امروز به جرات می توان گفت که مشکل خاصی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر در کرج بزرگ تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان قرار دارند که شاید کمتر از 2 درصد مشمول محدودیت‌های منابع آبی می‌شوند.

رضایی‌فر با بیان اینکه وضعیت آب شرب به گونه‌ای است که آب محلی و منطقه‌ای است و امکان انتقال آب از مناطق دیگر در برخی حوزه‌ها به لحاظ فنی مقدور نیست، گفت: هرچند در این مناطقی که دچار قطعی آب هستند نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و امیدواریم مشکلاتشان تا پایان شهریورماه رفع شود.

وی اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های کوتاه مدت مانند حفر چاه، مدیریت فشار و تعدیل شبکه در دستور کار قرار دارد و این در حالی است که در کمالشهر از ابتدای سال تاکنون 3 حلقه چاه حفر شده تا میزان تقاضا، افزایش مصرف و نیاز روزافزون آب را پاسخگو باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه در کنار این موضوعات کنترل سطح آب‌ سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های موجود از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حفر یک حلقه چاه دیگر نیز در دست اقدام است که به زودی وارد مدار می‌شود.

وی تاکید کرد: محدودیت منابع آبی امری محتوم و جدی است و در این راستا صرفه‌جویی باید به عنوان یک الزام در دستور کار شهروندان قرار گیرد چراکه در شرایطی که میزان متوسط استاندارد تحویل آب شرب در کشور به یک شهروند 150 لیتر است، در شهر کرج 210 لیتر آب خالص در اختیار هر شهروند قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار