کد خبر: ۸۹۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 07 September 2020

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مأموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت انسان برای حفظ امنیت آبی کشور است، گفت: نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران سربازان امام زمان (عج) هستند.

حفظ امنیت آبی کشور مرهون تلاش نیروی دریایی راهبردی ارتش است/سربازان نداجا مدافعان دریا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و مسؤولان فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در آستانه هفته دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های دریادلان و عملیات قهرمانانه مروارید و اقدامات غرورآفرین ناوچه پیکان اظهار کرد: این عملیات‌ها درنهایت به انهدام سکوهای البکر و الامیه، منجر شد و قلب اقتصادی عراق که صادرات نفت بود را فلج کرد.

وی آموزش محوری را به‌عنوان راهبردهای اصلی نیروی دریایی برشمرد و گفت: حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی، خلیج‌فارس و سواحل مکران و دریای خزر که برای این حضور مقتدرانه شما سپید جامگان مشغول خدمت، طرح‌ریزی، اختراع و استفاده از همه توانمندی‌های داخلی و بومی بوده و از کارهای بسیار مهم برای این انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان دومین برنامه مهم نیروی دریایی را تربیت جوانان حتی سربازان وظیفه دانست و افزود: سربازانی که تربیت می‌کنید در اقصی نقاط کشور و در همه مشاغل، همت دارند لذا آموزش‌ها را جدی بگیرید، کار شما تربیت افراد است و مرکز آموزشی که شما در آن مشغول هستید بسیار بااهمیت و ارزشمند است.

فلاحتی با اشاره به اینکه مأموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت انسان برای حفظ امنیت آبی کشور است، بیان کرد: نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران سربازان امام زمان (عج) هستند.

وی سومین برنامه مهم نداجا را رسیدگی به خانواده‌های نیروی دریایی و مشکلات کارکنان عنوان کرد و افزود: باید از خانواده‌های کارکنان و همسران آنان، تقدیر شود تا بخش کوچکی از سختی‌های زیادی که تحمل می‌کنند، جبران شود.

سربازان نداجا مدافعان دریا هستند

فرمانده آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت نیز در این دیدار با اشاره به امنیت موجود در کشور اظهار کرد: ما سربازان ولایت در نداجا، خدمتگزار مردم و مدافعان کشور در حوزه دریا و آب‌های آزاد هستیم.

امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده با بیان اینکه مرکز آموزشی محل گسیل نیروهای ولایی و متخصص به پادگان‌ها و مراکز نظامی است، افزود: آموزش‌های دینی و مکتبی را سرلوحه کار قرار داده‌ایم، بهره‌برداری از قرآن کریم و فرامین ائمه اطهار (ع) و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و بزرگان دین در سرلوحه کارها، طرح‌ها و برنامه‌ها قرار دارد.

وی به تربیت و آموزش ۷۰ درصد از کارکنان نیروی دریایی ارتش در این مرکز اشاره کرد و گفت: بر این باور هستیم تربیت مقدم بر تعلیم است زیرا دفاع مقدس نشان داد که تربیت دینی بسیار تأثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار