مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظتی منابع طبیعی استان و با همکاری نیروی انتظامی 306 اصله نهال و چوب‌آلات قاچاق در اردبیل کشف شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در جریان دستگیری قاچاقچیان چوب در جمع خبرنگاران از کشف و توقیف 306 اصله انواع چوب‌آلات قاچاق جنگلی خبر داد و اظهار کرد: این قاچاقچیان سودجو با انبار کردن این چوب‌آلات قصد فروش آن را در بازار آزاد داشتند.

وی افزود: بخشی از این تعداد چوب‌آلات قاچاق جنگلی توسط سودجویان به صورت انبار در یکی از روستاها و قسمتی دیگر در حال حمل بود و متخلفان قصد فروش آن را در بازار آزاد داشتند که ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردبیل با همکاری نیروی انتظامی شهرستان هیر با اخذ دستور قضایی به محل مراجعه و متهمان را دستگیر کردند و چوب‌آلات قاچاق را به انبار اداره‌کل انتقال دادند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در این رابطه سه نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به مخربان و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان هشدار داد و بیان کرد: برای پاسخگویی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تخریب عرصه‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد فرصت‌طلب و سودجو ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان با آمادگی کامل و با گشت شبانه‌روزی عرصه را برای متخلفان تنگ تر خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با تشکر از همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان خواستار اعمال اشد مجازات برای مخربان و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی و مرتعی شد.

هدایت از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب عرصه‌های ملی و قاچاق چوب‌آلات و زغال جنگلی با اطلاع دادن مراتب به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی یاری‌گر حافظان منابع طبیعی استان در این امر خطیر باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار