کد خبر: ۹۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 06 September 2015

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز جمعه سیاه، اطلاعیه ای را صادر کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در آستانه هفدهم شهریور، سالروز شهادت جمعی از مردم انقلابی در میدان شهدای تهران که به جمعه خونین معروف شد، اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

حادثه دلخراش شهادت جمعی از هموطنان عزیز در 17 شهریور که به جمعه سیاه معروف شد، در پیروی از فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و نفرت و انزجار و شکستن ترفندها و توطئه های رژیم ستمشاهی و اربابان آنان رخ داد.

بی تردید، قیام 17شهریور را می توان به عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دانست. ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی گناه در این روز باعث شد تا انقلابیون و رهبران آن ها در حرکت خود مصمم تر گردند و در این بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) نقشی به سزا داشت. حمایت های سران استکبار جهانی بویژه آمریکا جنایتکار از رژیم پهلوی در سرکوب نهضت اسلامی نیز باعث گردید تا ادعاهای به اصطلاح حقوق بشری و دموکراتیک آن ها در بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلی آنان برای مردم ایران هرچه بیشتر نمایان گردد.

قیام خونین 17 شهریور عاملی موثر در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی به شمار می رود.

بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در اهمیت این روز تاریخی و یوم الله فرمودند: هفدهم شهریور مکرر عاشورا و میدان شهدا مکرر کربلاست.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بویژه شهدای بخون غلتیده هفدهم شهریور سال 1357، بر تداوم آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و شهدای عزیز و حفظ ارزش های مقدس اسلامی و عمل به منویات ولی فقیه زمان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) تأکید می نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار