مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: توانایی تهیه و توزیع ماسک مورد نیاز استان را در داخل استان و در هر شرایطی به طور کامل داریم و اصلا نیازی به واردات ماسک نداریم.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 10 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، محسن دارابی امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه، اظهار داشت: توانایی تهیه و توزیع ماسک مورد نیاز استان را در داخل استان و در هر شرایطی به طور کامل داریم.

وی به فعالیت هشت واحد تولیدی ماسک در استان اشاره کرد و افزود: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا یک ماسک در استان تولید نمی‌شود، اما امروز با تولید روزانه 600 هزار ماسم تمام نیاز استان را تامین می‌کنیم.

با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید ماسک، گفت: در حال حاضر توان استان به تولید روزانه بیش از 600 هزار عدد ماسک رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه قیمت مصوب ماسک سه لایه تولید استان را یک‌هزار و 300 تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه واحدهای تولیدی استان توان تولید ماسک بیش از نیاز استان را دارند، شاهد واردات ماسک از دیگر استان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: این واردات بی‌ریه ماسک سبب دپوی ماسک‌های تولیدی استان روی دست تولیدکننده شده که باید از این واردات جلوگیری شود.

دارابی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گفت: وقتی ماسک تولید داخل برای خرید تقاضایی نداشته باشد، تولیدکننده متضرر می‌شود که دلیلی برای تعطیلی واحد می‌شود و در صورت نیاز دوباره به ماسک آن زمان دیگر واردات جوابگو نخواهد بود و احیا واحد تولیدی نیز دشوار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار