تهیه مسکن که این روزها حتی برای بسیاری از مردم دارا، امری مشکل و دشوار است برای قشر خبرنگار خوابی است که اگر به چشم بیاید شیرین است و به دل می‌نشیند
کد خبر: ۹۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 08 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خرید خانه و تهیه مسکن در شرایط تورمی حال حاضر یکی از آرزوهای دور و دراز حداقل برای جوانان امروز است که حتی رکود در این سیاه بازار، باز هم محال است خواب خانه‌دار شدن را دید.

گویا پس از برگزاری جشن روز خبرنگار، این بار مسئولان استان درد این قشر را به گوش جان سپرده و گام بلندی را برای اولین بار، در مسیر رفع مشکلات خبرنگاران برداشته‌اند، مسیری که اگر همت مسئولان پای کار باشد به زودی زود طی می‌شود.

چندی پیش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، خانه مطبوعات و راه و شهرسازی خراسان جنوبی گردهم آمدند تا خبرنگاران استان برای مسکن از این کوچه به آن کوچه خانه به دوش نباشند.

البته سالیانی پیش از سوی انجمن صنفی خبرنگاران استان، قطعاتی زمین در حاشیه شهر بیرجند به اعضا داده شد که سبب شد تا عده‌ای که شرایط دریافت این زمین مسکونی را نداشتند زبان به نقد بگیرند و اقدامات این چنینی را تخریب کنند و اما خبرنگارانی که این قطعه زمین نصیبشان شده بود پس از دوران صعود باورنکردنی قیمت زمین و مسکن، همواره دعاگوی انجمن بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت:‌ پس از جشن روز خبرنگار مقرر شد اصحاب رسانه استان نشست صمیمی با استاندار داشته باشند که پس از برگزاری این نشست اهتمام جدی از سوی مسئولان استان برای رفع دغدغه‌های خبرنگاران ایجاد شد.

احمد محبی اساسی‌ترین دغدغه خبرنگاران را بیمه و مسکن عنوان کرد و گفت: هفته گذشته نخستین جلسه با مسئولان شهرداری، راه و شهرسازی و خانه مطبوعات برگزار و زمین‌های شهری با قابلیت مسکونی بررسی شد.

واگذاری قطعات زمین به خبرنگاران در بهترین نقاط شهر

وی بیان داشت: تمام سعی مسئولان استان بر واگذاری زمین‌هایی در بهترین نقاط شهر است و اگر غیر از این بود در حال حاضر در سایت اداری و مهرشهر بیرجند که سایت‌های مسکن مهر هستند، زمین‌ها و منازل قابل سکونتی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: سعی بر این است که قطعاتی به خبرنگاران واگذار شود که حتی اگر خبرنگار قصد خام‌فروشی آن را داشت، در نهایت ارزش افزوده‌ای برای آن‌ها داشته باشد.

محبی گفت: جلسه بعدی مسئولان استان برای این موضوع در دفتر شهردار بیرجند خواهد بود تا زمین‌های مناسب در داخل شهر بررسی شود.

وی اذعان داشت: شرایط واگذاری زمین‌ مسکونی به خبرنگاران هنوز مشخص نیست اما قطعاً افرادی که تابحال از وام‌های مسکن مهر استفاده نکرده و زمین و منزلی نداشته باشند در اولویت هستند.

پیشنهاد 60 قطعه زمین مسکونی در داخل شهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: امکان واگذاری زمین مسکونی به صورت ویلایی در داخل شهر وجود نخواهد داشت اما اعطای زمین با زیربنای بالا برای ساخت مجتمع به طور حتم در دستور کار است.

محبی اظهار داشت: تاکنون از سوی راه و شهرسازی و شهرداری 60 قطعه زمین در داخل شهر پیشنهاد شده و هنوز در مرحله پالایش این اطلاعات هستیم.

در حالی مسکن خبرنگاران خراسان جنوبی کلید خورده است که انگار سهمی برای خبرنگاران شهرستانی دیده نشده لذا این مهم نیازمند کار کارشناسی قوی و از طریق دریافت پیشنهادات جامعه خبری سراسر استان است تا شاهد تضییع حقوق خبرنگاران فعال و باسابقه استان نباشیم.

نخستین گام مسئولان استان برای رفع مشکل مسکن خبرنگاران گویا با عزمی جدی برداشته شده که امیدواریم با شتاب گرفتن و تداوم آن به ثمر بنشیند.

خبرنگار فارس پیگیر مسکن اصحاب رسانه خراسان جنوبی تا حصول نتیجه خواهد بود.

گزارش از محبوبه قاسم‌زاده

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار