سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته تعاون آموزش تخصصی به هزار نفر از اعضا و هیئت مدیره تعاونی های این استان انجام می شود
کد خبر: ۹۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 08 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت:اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تعاونی در خراسان شمالی موجود است كه افزون بر نیمی از آنها فعال بوده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز تلاش می کند تا تعاونی های غیرفعال را با ارائه آموزش های کاربردی و رفع مشکلات مبتلابه آنها، از حالت رکود خارج کند.

وی با اشاره به برنامه های کلان دولت تدبیر و امید در راستای فعال سازی تعاونی های راکد، افزود: به تناسب برنامه های کشوری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز به منظور تقویت تعاونی های فعال و خارج کردن تعاونی های غیرفعال از حالت رکود، رویکرد کیفی سازی تعاونی های موجود و احیای شرکت های غیرفعال را در دستور کار خود قرار داده است.

حسن نوری تصريح کرد:در راستای توانمندسازی تعاونی ها، ارائه آموزش های بنیادین و کاربردی برای هزار و ۵۰۰ نفر از نمایندگان بخش خصوصی صورت گرفته و افزون بر این در هفته تعاون نیز به هزار نفر از اعضا و هیئت مدیره تعاونی های خراسان شمالی، آموزش های تخصصی در حوزه فعالیت شرکت های تعاونی ارائه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاون در اقتصاد کشور، افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری، می توان گفت تعاون نماد همدلی و همزبانی در کنار دو بخش اقتصاد خصوصی و دولتی است.

نوری اظهار داشت:با توجه به مزیت های اقتصادی بخش تعاون در اقتصاد مقاومتی و نقش این بخش در اقتصاد ملی، لازم است توجه ویژه ای به این حوزه شود.

وی تصریح کرد:با وجود اهمیت و قابلیت تعاونی ها در اقتصاد کشور، تا زمانی که باور تعاون در بین ما ایجاد نشود نمی توان از تعاونی ها انتظار فعالیت مفید و قوی داشت چرا که تعاونی ها از سرمایه های اجتماعی تشکیل می شوند.

به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، تعاونی ها برای فعالیت قدرتمند، بیش از آن که به تسهیلات بانکی نیاز داشته باشند به مدیریتی قوی با فکر اقتصادی نیاز دارند تا در قالب شرکت های تعاونی بتوانند بنگاهی اقتصادی را ایجاد کنند.

به منظور تحقق سهم تعاون در اقتصاد و رشد و شکوفایی جامعه اسلامی، در اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش تعاونی اقتصاد کشور مطرح و شرح و تفصیل آن در سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۷۰، به تصویب مجلس رسید و این روز به عنوان روز تعاون لقب گرفت. همچنین در این راستا از یازدهم تا هفدهم شهریورماه نیز به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.

منبع:نسيم نيوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار