سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری:
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گفت: یکی از شاخص های توسعه مدنی گسترش تشکل های مردمی است.
کد خبر: ۹۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 09 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ امیر شاه آبادی امروز در چهارمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده غرب کشور که با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با شرکت 210 سازمان مردم ‌نهادحوزه زنان استان های لرستان، ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه به میزبانی کرمانشاه برگزار می گردد، افزود: واژه ملت از زمان مشروطیت گردید و تا قبل از آن چنین واژه ای وجود نداشته است و همچنین واژه گفتمان نیز در زمان اصلاحات وارد ادبیات سیاسی ایران گردید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایران برای ارتقاء جایگاه زنان پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت:  بعد از انقلاب در خصوص تحکیم جایگاه زنان در جامعه اقدامات موثری صورت گرفته و همواره امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان انقلاب بر ارتقاء این جایگاه تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه در اصل سوم قانون اساسی به مشارکت عامه مردم و اراه ملت در تصمیم گیری ها تاکید شده داشت، گفت: در دولت تدبیر و امید، مشارکت و حضور مردم در عرصه های مختلف مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا به توسعه و گسترش سازمان های مردم نهاد نیز توجه ویژه شده است.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه مدنی گسترش تشکل ها و سازمان های مردمی است و مردم با مشارکت جویی و فعالیت های در عرصه های مختلف زمینه ساز شکل گیری توسعه مدنی هستند.

شاه آبادی ادامه داد: با انجام کارها توسط تشکل های مردم نهاد، کارها به صورت دقیق تری اداره می شوند و نتایج بهتری را به دنبال دارند.

وی گفت: باید سطوح مختلف کارها به تشکل های مردم نهاد واگذار گردد تا مشارکت جویی مردم در عرصه های مختلف فراهم شود.

وی در پایان بیان داشت: همه وظیفه دارند که به شخصیت و کرامت زنان احترام بگذارند زیرا زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه همواره بر روند تحول، توسعه و شکوفایی نقش موثری دارند.

همچنین در این نشست مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری نیز گفت: در  نشست سه روزه منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده غرب کشور، 210 سازمان مردم نهاد از استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان و کرمانشاه حضور دارند.

وی بیان داشت:نشت منطقه ای نیز با هدف افزایش زمینه حضور تشکل های مردمی در اداره امور کشور برگزار شده است.

شریفه حق شناس تاکید کرد: همه وظیفه داریم که در راستای تقویت سازمان های مردم نهاد گام برداریم و زمینه فعالیت بیشتر آنها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخچه مشارکت زنان در امور کشور مربوط به اواخر دوران قاجار است، اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم زنان با حضور در مساجد به پشتیبانی از جبهه های جنگ می پرداختند و حضور پزشکان و پرستاران زن نیز در جبهه ها کاملا مشهور بود.

وی ادامه داد: اثرگذارترین اقدامات برای افزایش کمی و کیفی مشارکت زنان در دولت اصلاحات شکل گرفت و از تشکل هایی که فعالیت خود را در این سال ها آغاز کردند مربوط به زنان بود و این قشر در دیگر تشکل ها هم حضور پررنگی داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار