رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از کشت ۲۰۰ هکتاری گیاهان دارویی در روستای حسین آباد عاشوری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 12 December 2020
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از کشت ۲۰۰ هکتاری گیاهان دارویی در روستای حسین آباد عاشوری این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ مهدی محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهارگفت: امسال ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی در روستای حسین آباد عاشوری با مشارکت مردم کاشته می‌شود و منابع طبیعی تامین بذر این گیاهان را برعهده دارد.

او افزود: بذرپاشی مراتع و کشت گیاهان دارویی کمک به حفظ بیشتر آب در خاک، کاهش فرسایش خاک و سودآوری برای روستاییان و مردم با تامین بخشی از گیاهان دارویی مورد نیازشان می‌کند.

او بیان کرد: امسال۱۰۰ هکتار با ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار درختکاری هم در این شهرستان انجام می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهار گونه‌های کشت شده در این طرح را سنجد، ارژن، زرشک، داغداغان، نسترن، سماق، بنه زالزالک عنوان کرد.

محمدی اضافه کرد: در اجرای این طرح علاوه بر استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه از روش و شیوه‌های نوین علمی و دانش بومی استفاده شده است.

محمدی ادامه داد: در شهرستان بهار ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی داریم که امسال علاوه بر این طرح‌ها کپه کاری وعملیات اصلاحی واحیائی در مراتع هم انجام می‌شود.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار