فرحنازمحمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:این سازمان از ۶۳۲۹ زن سرپرست خانوار حمایت می کند و طرح تاک منظور اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار با تشکیل ٣١٠ گروه در استان در حال اجراست.
کد خبر: ۹۲۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 13 December 2020

فرحناز محمدی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: این مددجویان به دلیل داشتن همسر متوفی، مطلقه بودن، مفقودالاثر بودن، از کارافتادگی و اعتیاد همسر تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفتند.

وی افزود:اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار به دو صورت انجام می پذیرد؛خوداشتغالی که به شکل دادن وام به آنها است تا به کمک آن شغلی برای خود ایجاد کنند یا به شکل دادن وام به کارفرما برای راه اندازی کارگاهی توسط فرد کارفرما و به کارگیری زنان سرپرست خانوار به عنوان کارگر است.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح تاک به منظور اشتغال زایی زنان روستایی توسط بهزیستی اشاره کرد و گفت: هم اکنون این طرح با تشکیل ۳۱۰ گروه در استان در حال اجراست.

محمدی خاطر نشان کرد:هم اکنون ۲ هزار نفر از  زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بیمه روستایی و شهری هستند و در هنگام بازنشستگی این زنان کارفرما تا پنج سال از واریز بیمه معاف است و در این مدت سازمان بهزیستی حق بیمه را پرداخت خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت وام اشتغال زایی به ۱۰۵ زن سرپرست خانوار و همچنین پرداخت سرمایه کار بلاعوض به ۱۷ نفر طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این خدمات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمک هزینه معیشت، درمان و خرید لوازم ضروری زندگی را نیز دریافت کرده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار