جلیل بالایی خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه به چهار هزار واحد مسکونی با رویکرد بهسازی و احداث خانه‌های مقاوم و ایمن در استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۲۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 13 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ؛ جلیل بالایی در حاشیه نشست بررسی روند شناسایی و پرداخت تسهیلات طرح مسکن ویژه روستایی که با حضور مدیران بانک های عامل، ضمن اشاره به اینکه مقاوم سازی بهترین راهکار برای کاهش خطر بلایای طبیعی است؛ اظهار داشت: این تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان و بصورت بلندمدت و قرض الحسنه ویژه مناطق روستایی و توسعه نیافته است که مابه التفاوت سود آن توسط دولت تامین می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کل واحدهای احداثی از این محل را چهار هزار واحد اعلام و افزود: تاکنون تسهیلات 2 هزار و 237 واحد به هفت بانک عامل استان ابلاغ ، هزار و 312 پرونده تشکیل ، هزار و 149 پرونده معرفی به بانک و خوشبختانه ۶۹۳ واحد نیز موفق به انعقاد قرار داد و پیشرفت در حد فنداسیون شده اند.   

وی افزود: به ۲ هزار واحد مسکونی محرومین استان هم به ازای هر واحد ۳۰ میلیون تومان و در مجموع ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود که به تناسب پیشرفت و پس از انعقاد قرارداد به حساب صاحبان آنها واریز خواهد شد.

وی از فرمانداران، بنیاد مسکن و بانک های عامل خواست در مسیر پرداخت تسهیلات تسهیل و به نحوی برنامه ریری کنند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد بهره برداری بخش اعظم واحدها باشیم.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همراهی و همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۱۰ هزار واحد تعمیری و احداثی زلرله و سیل را ستود و از مدیران و پرسنل شعب بانک های استان قدردانی کرد.  
بالایی با اشاره به پایان دوره مشارکت تسهیلات واحدهای تعمیری و احداثی مناطق زلرله زده از مردم استان خواست تا با بازپرداخت به موقع تسهیلات مانع از تجمیع اقساط و شمول جریمه شوند و با این کار خود به اقتصاد استان کمک کنند 

وی در مورد امهال بدهی تسهیلات قبل از زلزله گفت: هرچند کماکان ملاک دوره امهال ۲ سال می باشد و باوجود همه تلاش ها تاکنون هیچ مرجع قانونی در خصوص تمدید سال سوم موافقت و ابلاغ نشده است، از مردم مناطق زلزله زده می‌خواهیم با ورود به سال چهارم نسبت به بازپرداخت تسهیلات امهال شده اقدام نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار