نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت شفافیت واگذاری زمین ها از مسؤولان استان خواست تا زمین های شهرک قدس را با توجه به حواشی پیش آمده به محرومان و ایثارگران واگذار کنند.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 19 December 2020
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سخن می گفت با بیان این که پروژه خانه دار کردن مردم قم در شهر امیرکبیر اراک در شأن مردم قم نبود اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصلا نباید اجازه طرح این موضوع را می‌داد.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم در موضوع زمین، شفافیت در واگذاری آن هاست، تا آن جا که همه مردم در جریان امر قرار بگیرند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در همین 560 هکتار اراضی الحاقی به پردیسان قم برای طرح اقدام ملی مسکن نیز باید همه واگذاری ها شفاف و مشخص باشد.
وی با اشاره به حواشی پیش آمده در موضوع زمین های شهرک قدس تصریح کرد: نظر ما این است که این زمین ها به محرومان شهر و همچنین به ایثارگران اعم از نیروهای مسلّح، فرهنگیان و دیگر اقشار ایثارگر واگذار شود.
امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: البته الحاق بخشی از اراضی خارج از محدوده پردیسان به قم این نگرانی را به دنبال دارد که ساماندهی 300 هکتار بافت های قدیمی قم به فراموشی سپرده شود.
وی اذعان کرد: در هر صورت اجرای پروژه های مسکونی در اراضی الحاقی باید با آینده نگری کامل و توجه جدی به زیرساخت ها همراه باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست تا در طراحی پروژه های 560 هکتار اراضی الحاق شده، حتما از همه تجربه ها و حتی از تجربه دیگر کشورها استفاده شود.
امیرآبادی فراهانی در ادامه با اشاره به بوستان جوان قم و این که منطقه غرب قم به عنوان منطقه ای فقیر در زیرساخت ها شناخته می شود گفت: متأسفانه در مناطق دو و 6 قم زمین دولتی یافت نمی شود و از این رو باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.
وی یادآور شد: متأسفانه بوستان جوان در منطقه غرب قم مورد عنایت مدیریت شهری قرار نگرفته است.
امیرآبادی فراهانی بیان کرد: این بوستان برای مسافران عبوری از کمربندی، نشانه ای از خود شهر قم است و باید در شأن قم باشد، اما باید اذعان کرد که مناطق اطراف این بوستان مانند قلعه های موجود، به هیچ وجه در شأن قم نیست.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید دانست که احداث بوستان و فضای سبز در مناطق محروم قم عملا به معنای توجه به مناطق برخوردار هم هست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار