مراسم استقبال و تجلیل از خانواده حجت‌الاسلام "محمدحسین مختاری حسن‌آبادی"، شهید کشف هویت‌شده، با حضور خانواده و اقوام این شهید در گلزار شهدای اراک برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 11 September 2015

به گزارش تابناک یزد،این شهید از اهالی روستای حسن آباد شهرستان اشکذر استان یزد است که در عملیات آبی خاکی رمضان در منطقه شلمچه به شهادت رسید. پیکر این شهید در گلزار شهدای اراک دفن شده بود و امروز پس از 33 سال کشف هویت شد.

دکتر احمد مختاری فرزند این شهید در این مراسم با اشاره به آرمان های شهدا و آنچه باید از شهدا آموخت گفت: حفظ حجاب یکی از مهمترین عوامل در حفظ استقلال است.

وی افزود: جنگ نرم این کشور را تهدید می کند و حفظ حجاب می تواند یکی از ابزارهای مهم در مقابله با هجوم نرم دشمنان باشد.

وی پشتیبانی از ولایت فقیه را به عنوان دیگر خواسته شهدا و رمز ماندگاری و استحکام این انقلاب و کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: باید گوش به فرمان رهبر باشیم تا این کشور آسیب نبیند.


استقبال و تجلیل از خانواده شهید کشف هویت‌شده

او با بیان اینکه بخش اعظم شهدای ایران را جوانان تشکیل دادند اضافه کرد: هر زمان که کشور در معرض تهدیداتی مثل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران قرار گیرد جوانان به صحنه آمده و از این مرز و بوم دفاع خواهند کرد.

حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه همواره مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنان هستیم افزود: امنیت و سرافرازی امروز مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: در این مراسم با شهدا تجدید میثاق می کنیم که همواره رهرو راه نورانی شهدا باشیم.

به گزارش ایسنا، سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان ها در سه حوزه اندیشه، احساسات و رفتار تاثیرپذیرند و براین اساس باید الگوهای مناسبی را برای خود برگزینند افزود: شهدا الگوهای مناسبی برای مردم هستند.

وی افزود: الگوی جامعه برای رسیدن به خوشبختی باید شهدا باشند تا بتوان در مقابل هجوم استکبار ایستادگی کرد.

وی شهید را مجاهد خواند و افزود: شایستگی مجاهد بودن به دوستان خاص خداوند اعطا می شود و شهدا این شایستگی را در خود ایجاد کردند و استقلال، سربلندی، عزت و حاکمیت اسلامی را برای این کشور به ارمغان آوردند.

وی افزود: اراک در عملیات رمضان بیش از 72 شهید جاویدالاثر و مفقودالاثر تقدیم کشور کرده است که تعدادی از آنها به وطن بازگشته اند.

در این مراسم پیام و لوح تقدیری از سوی سردار باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح به خانواده شهید مختاری حسن‌آبادی اهدا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار