خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در سال جاری کرمانشاه رشد بسیار خوبی در واردات و صادرات کالا از مرزها داشته است.
کد خبر: ۹۲۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 21 December 2020

خلیل حیدری  در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:کالاهای "ورود موقت" شامل دو قسم است که یکی از آنها مواد اولیه است که واردات آنها قوانین خاص خود را دارد. این مواد اولیه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و مصرف کنندگان باید در فرصت یک ساله تولیدات خود را با این مواد انجام دهند و آنها را صادر کنند، در غیر این صورت طبق قوانین، یک تا دو سال دیگر مهلت تولیدات با مواد اولیه تمدید می شود.

وی افزود: در صورت انجام نگرفتن تولیدات در مهلت تمدیدی اختصاص داده شده بر خلاف قوانین عمل شده و این اقدام به عنوان جرم و قاچاق شناخته می شود، هر کارخانه ای در استان کرمانشاه به مواد اولیه خارجی نیازمند باشد می تواند این مواد را به صورت موقت وارد کشور کند اما شرطِ آن صادر کردن اجناس تولیده شده نهایی در فرصت تعیین شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر در گمرکات استان کالای دپو شده نداریم، تمام مرزها هم فعال هستند که از میان آن ها مرز پرویزخان بیشترین فعالیت را دارد.

حیدری تاکید کرد: بیماری کرونا تجارت خارجی را تحت تاثیر قرار داده و امور را با سختی مواجه کرده اما در استان کرمانشاه کاهشی در تجارت ها و فعالیت های مرزی نداشته ایم و حتی در این مورد رشد بسیار خوبی داشته ایم و جز استان های پیش رو در واردات و صادرات هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار