رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزانه حدود ۵۰۰ هزار ماسک در ۲۰ واحد فعال تولیدی ماسک در استان تولید می شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 22 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: هنگامی که در کشور ویروس کرونا گسترش پیدا کرد مسئولان مربوطه تنها راه مقابله با این بیماری را استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها بیان کردند، اما تولید ماسک موجود در کشور کفاف نیاز جامعه را نمی‌داد و تمام کشور اعم از نیروهای بسیج، گروه‌های مردم‌نهاد، سپاه و غیره برای تولید ماسک به میدان آمدند.
وی اظهار داشت: هر کس وسایل مورد نیاز برای تولید ماسک اعم از چرخ خیاطی خود را پای کار آورد تا هم‌وطنان از این بیماری در امان بمانند و تلاش‌های تمام افراد جواب داد و روزانه تعداد بسیاری ماسک تولید می‌شد.
وی تاکید کرد: در این میان کارگاه‌های تولیدی زیادی فعال شدند و برای بسیاری از افراد اشتغال ایجاد شد حاصل این تلاش‌ها وجود تعداد زیاد ماسک در داروخانه‌ها شد و مردم به راحتی به وسایل بهداشتی اعم از ماسک، الکل و غیره دسترسی پیدا کردند و دیگر نگرانی و دغدغه برای تهیه ماسک وجود ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: اکثر واحدهای تولیدی ماسک در شهر اراک هستند و مابقی آنها در سایر شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.
دکتر جمالیان با اشاره به وضعیت ماسک و کارگاه‌های تولیدی گفت: هم‌اکنون ۲۰ واحد فعال تولیدی ماسک در استان مرکزی وجود دارد که تمام آنها در راستای نیاز جامعه تلاش می‌کنند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: خوشبختانه هم‌اکنون در استان مرکزی با هیچ کمبودی در زمینه ماسک مواجه نیستیم و مقدار مورد نیاز در داروخانه‌ها یافت می‌شود و واحدهای تولیدی ماسک با وجود هر مشکلی تا به امروز اقدام به تولید ماسک کرده‌اند.
وی افزود: قیمت مصوب هر ماسک یک هزار تومان است و مردم می‌توانند به آسانی ماسک خود را تهیه کنند؛ روزانه حدود ۵۰۰ هزار ماسک در استان مرکزی تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار