شهردار قم با اشاره به ظرفیت های خاص استان در برخی رشته های ورزشی گفت: در رشته های فوتسال و کشتی استان قم در کشور سطح بالایی دارد و وظیفه ما کمک به این رشته هاست.
کد خبر: ۹۲۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 23 December 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد روز چهارشنبه در دیدار با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، افزود: شهردای قم برای توسعه زیرساخت های کشتی قم از جمله ایجاد خانه های کشتی در مناطق مختلف شهر برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در مناطق یک یا چهار شهرداری قم سالن هایی برای بهره برداری و تاسیس خانه های کشتی در اختیار هیات کشتی استان قم قرار داده می شود.

شهردار قم افزود: به منظور معرفی زیرساخت ها و ظرفیت های بالای کشتی قم، شهرداری قم برای تهیه و پخش برنامه تلویزیونی ویژه کشتی استان نیز تا حد ممکن با هیات کشتی همکاری می کند.

رییس فدراسیون کشتی نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری از نگاه ویژه شهرداری قم به کشتی گفت: امیدوارم مسئولان شهرداری قم به کشتی استان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و نیازهای این ورزش را مرتفع کنند.

علیرضا دبیر عنوان کرد: کشتی فرنگی قم در کشور طلایه دار است و منبع تغذیه تیم ملی کشتی فرنگی می باشد و این استان بار کشتی کشور را بر دوش دارد.

وی ادامه داد: استان قم در فصل گذشته لیگ برتر کشتی فرنگی تیم داری کرد ولی به دلیل عدم حمایت کافی مسئولان استان  ورزشکاران اصلی از این تیم جدا شدند و این موجب شد تا این تیم نتواند نتیجه مورد نظر را بگیرد.

رییس فدراسیون کشتی عملکرد تیم کشتی قم در لیگ برتر را قابل قبول دانست و گفت: با وجود اینکه تیم قم کشتی گیران اصلی خود را در اختیار نداشت و این ورزشکاران برای سایر تیم های مدعی به روی تشک رفتند ولی نتیجه کسب شده در این تیم قابل قبول بود.

کشتی قم؛ از نظر کیفی اول و از نظر کمی دوم کشور

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در دیدار جداگانه با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی ورزشی ملی، باستانی و آمیخته با آموزه های دینی ما است و در صورت وجود ظرفیت از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

سرهنگ مهدی کبیری پور افزود: سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در حوزه های فرهنگ سازی و تهیه امکانات برای کشتی استان قم  کمک‌رسان هیئت کشتی استان قم خواهد بود.

رییس فدراسیون کشتی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشتی استان قم پیشرفت بسزایی در سال های اخیر داشته است گفت: کشتی قم از لحاظ کیفی رتبه اول کشور و در کمیت و تعداد دومین استان در کشور است.

علیرضا دبیر خطاب به معاون هماهنگ کننده سپاه قم افزود: از شما تقاضا داریم که از کمک به کشتی استان قم دریغ نکنید و اگر سالنی در سطح شهر دارید در اختیار کشتی استان قم قرار دهید چرا که کشتی ورزشی است که همگام با انقلاب است.

وی ادامه داد: جذب جوانان و نوجوانان به ورزش و کشتی باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

در برنامه سفر یک روزه رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی به قم، علاوه بر دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان،دیدارهای مختلفی از جمله دیدار با استاندار، شهردار،‌جلسه با مربیان و داوران کشتی قم اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار