مسعود برزگر جلالی مدیر عامل سازمان از ایجاد مجموعه حیات وحش با منظر هوایی در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷ 01 March 2015

 وی افزود : اینکه تفرجگاه عینالی می تواند به یکی از پایگاههای گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) استان تبدیل شود، گفت: تفرجگاه عینالی از استعدادهاي فرواني برخوردار است و مناطق بکر و طبيعي مستعدي نيز جهت ایجاد پارک های حیات وحش، باغ پرندگان، برکه و پرورش آبزیان دارد .

مدیر عامل سازمان افزود: ویژگی‌های جامعه صنعتی سبب شده است بسیاری از مردم به سوی تفرجگاه‌های طبیعی و دور از شهرها روی آورند. وجود ارتفاعات، دره ها با خصوصیات توپوگرافی خاص کوهستان عینالی، بستر مناسب برای ایجاد زیستگاه های متنوع حیات وحش و اجتماعات گیاهی و جانوری را دارا می باشد و با مطالعات جامع در این زمینه می توان علاوه بر حفظ گونه های گیاهی و مرتعی و توسعه حیات وحش به رونق گردشگری در این منطقه نیز افزود .

برزگر جلالی گفت: ایجاد مجموعه حیات وحش علاوه بر افزودن جذابیت تفرجگاه عینالی موجب می شود شهروندان عزیز با کمترین هزینه و پیمودن کمترین مسافت به تماشای حیات وحش طبیعی و سپری نمودن اوقات فراغت بپردازند. مکانی که برای اجرای فاز اول این طرح در نظر گرفته شده در مسیر حرکت تله کابین می باشد. همشهریان و میهمانان عزیز خواهند توانست با انتخاب مسیر هوایی این مجموعه زیبا را از داخل تله کابین مشاهد نمایند .

وی ضمن تشکر از همکاری های مدیرکل و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی افزود: چندین جلسه برای بررسی طرح ایجاد مجموعه حیات وحش با مدیرکل، معاونین و کارشناسان محترم اداره کل محیط زیست استان برگزار گردیده و بازدیدهای میدانی از منطقه، همچنین بازدید از سایت های مشابه در استان بعمل آمده است.

برزگر جلالی در پایان گفت: خوشبختانه کلیات طرح مورد تأیید قرار گرفته و مقرر شده در زمینه مطالعه، مشاوره و تسهیل امور اداری برای دریافت مجوزهای لازم با این سازمان مساعدت و همکاری لازم را به عمل آورند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار