رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: با ورود میراث فرهنگی استان تهران، ساخت و ساز در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) متوقف شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 29 December 2020

امیر مسیب رحیم زاده در این رابطه روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا علت این اقدام را اضافه ارتفاع سازه ای اعلام کرد و افزود: با این ارتفاع حریم منظر این آستان مخدوش می‌شود که تا کنون استعلامی از میراث فرهنگی گرفته نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اینک تا تعیین تکلیف نهایی، ادامه روند ساخت و ساز در ضلع شرقی آن متوقف شده است.

به گفته وی، معاونت میراث فرهنگی استان در این خصوص با نامه نگاری، به ارزشمند بودن این بنا و حریم آن تاکید کرده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس، ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

به گزارش ایرنا، حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن عبدالعظیم حسنی در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی - دوره صفوی - دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار