تلاش برای پیداکردن پیکر شهدان راه خدا؛
تابناک سمنان: سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان از نمونه برداری و تلاش برای شناسایی شهدای مفقود الاثر استان خبر داد و گفت: این استان دارای ۱۲۰ شهید مفقود الاثر است.
کد خبر: ۹۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 02 February 2021

استان سمنان ۱۲۰ شهید مفقودالاثر دارد/ تلاش برای شناسایی شهدا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی پیگیری امور شهدای مفقود استان سمنان با حضور جانشین کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح به میزبانی مجتمع فرهنگی دفاع مقدس سمنان، با بیان اینکه این استان ۱۲۰ شهید مفقود الاثر دارد، بیان کرد: در راستای شناسایی شهدای مفقود الاثر ۸۰ درصد نمونه برداری (دی ان ای) از خانواده شهدای مفقودالاثر استان انجام و مابقی نمونه‌ها نیز به زودی اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی شهدای مفقود الاثر استان سمنان، افزود: سپاه در این سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی از جمله گرفتن ( دی ان ای) از خانواده‌های مفقودان را انجام و خوشبختانه با همکاری خوب خانواده شهدای معزز استان نتایج خوبی هم اخذ شده است، افزود: امیدواریم در چهلمین سال دفاع مقدس نمونه برداری از خانواده شهدا به صورت کامل پایان گیرد.

سرهنگ محمد حسن سلامی با بیان اینکه شهدای مفقود، فداکارترین، مخلص‌ترین و گمنام‌ترین رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، ابراز داشت: تلاش برای یافتن پیکرهای شهدا و بازگرداندن شهدا به خانواده‌های منتظر آنان منشأ برکات فراوانی برای کشور است زیرا تشییع و خاک سپاری، تکریم و تعظیم مقام شهدا را باعث می‌شود و همچنین شاهد ترویج دوباره عطر شهادت و فرهنگ ایثار در جامعه خواهیم بود.

سلامی با بیان اینکه پس از اخذ نمونه‌های آزمایشی کار به کمیته جست و جوی مفقودان سپرده می‌شود، تاکید کرد: با همکاری سپاه و بسیج، ارتش، ناجا و جهاد استان سمنان پس از مشخص شدن آمار دقیق شهدای مفقود، کمیته بازخوانی عملیات مختلف دفاع مقدس برگزار و از آن اطلاعات نقطه‌ای کامل دوران دفاع مقدس تشکیل خواهد شد تا کار شناسایی شهدا راحت‌تر شود.

وی با بیان اینکه تفحص پیکر شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود زیرا خون شهدا جریان ساز است و تا مدت‌ها موجی در جامعه ایجاد می‌کند، تاکید کرد: امروز وظیفه داریم تا راه شهدا را به‌درستی ادامه دهیم که یکی از راه‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و پشتیبانی از ولایت است.

در بخش دیگر این جلسه سردار ناصر سعیدی جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه هماهنگی و پیگیری امور شهدای مفقود دفاع مقدس استان سمنان گفت: بعد از پایان دفاع مقدس تاکنون، ۴۵ هزار پیکر شهدای مفقود شناسایی و به وطن بازگرداند شده است.

وی افزود: از این تعداد ، شهدا‌یی که به هر دلیل قابل شناسایی نبودند به عنوان شهدای گمنام تدفین شده اند.

سردار سعیدی ادامه داد: در حال حاضر جستجو و شناسایی سه هزار و ۵۰۰ شهید مفقود کشور در دستور کار است تا خانواده‌های این شهدا هم هر چه زودتر از چشم انتظاری بیرون بیایند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار