تابناک:معاون سلامت دامپزشکی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری تب مالت ۷۰۰ هزار دام سبک در استان مرکزی علیه این بیماری واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 13 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی محسن شانقی معاون سلامت دامپزشکی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و اهمیت کنترل این بیماری‌ها اظهار داشت: دامپزشکی استان مرکزی در راستای کنترل بیماری تب مالت که یک بیماری خطرناک بین انسان و دام است، طرح ضربتی واکسیناسیون تب مالت را در استان مرکزی آغاز کرده است.

 وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون و با شروع واکسیناسیون تب مالت700 هزار دام سبک در استان مرکزی علیه این بیماری واکسینه شده‌اند و تا پایان شهریورماه 100 درصد از جمعیت دام سبک استان تحت پوشش طرح ضربتی واکسیناسیون تب مالت قرار می‌گیرند.

 معاون سلامت دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: با اجرایی‌شدن این طرح تاکنون 250 هزار رأس بره و بزغاله و 450 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب مالت مایه‌کوبی شدند که این مهم 80 درصد جمعیت دام سبک را تشکیل می‌دهد و تا پایان شهریورماه به 100 درصد می‌رسد.

 شانقی با اشاره به اینکه این طرح در سراسر استان با جدیت دنبال می‌شود، گفت: 40 اکیپ بخش خصوصی و دولتی در اجرای این طرح با دامپزشکی استان مرکزی همکاری دارند و در راستای کنترل این بیماری گام برداشته‌اند و از این تعداد 14 اکیپ به بخش دولتی و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.

 وی خاطرنشان کرد: در 5 ماهه نخست امسال دامپزشکی استان مرکزی مایه‌کوبی 5 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری، 403 هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله، 270 هزار راس دام علیه بیماری شاربون و 326 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی را انجام داده است.

 معاون سلامت دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: به منظور مبارزه با بیماری طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک در هفتادقله اراک از ابتدای امسال تاکنون 119 هزار راس دام مایه‌کوبی شدند که 85 هزار راس دامی که مایه‌کوبی شدند در روستاهای اطراف هفتاد قله بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار