معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 10 رام قطار جدید شامل 73 واگن به ناوگان متروی تهران خبر داد و گفت: با اضافه شدن این تعداد واگن ظرفیت جابه جایی شبکه مترو تهران روزانه 250 هزار نفر افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 13 September 2015
سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: این واگن های جدید روزانه ظرفیت جابه جایی 250 هزار مسافر در خطوط مختلف شبکه مترو تهران را دارند. 
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: از این تعداد پنج رام آن به عنوان قطارهای جدید به ناوگان حمل و نقل مترو در خطوط شهری اضافه می شود. 
به گفته وی، همچنین یک رام قطار با هشت واگن نیز به منظور خدمت رسانی بهینه به شهروندان در مسیر مترو تهران - کرج به کار گرفته خواهد شد. 
معاون شهردار تهران تصریح کرد: از این تعداد چهار رام قطار نیز به عنوان یک مجموعه نوسازی و بازسازی شده قطارهای با عمر بالا، پس از انجام تعمیرات کلی و تجهیز واگن ها در ناوگان حمل و نقل مترو شهری تهران مورد استفاده قرار می گیرد. 
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه این 10 رام قطار جدید در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاهها وارد ناوگان مترو تهران خواهند شد، افزود: آیین بهره برداری رسمی از این قطارهای جدید سه شنبه هفته جاری (24 شهریورماه) با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران اجرایی و شهری استان تهران برگزار می شود. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از تکمیل و بهره برداری از ایستگاههای شمالی خط سه شبکه مترو تهران خبر داد و گفت: بهره برداری از ایستگاههای خط سه شبکه مترو تهران به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری در آستانه ماه مهر آغاز می شود. 
به گفته وی، با بهره برداری بخش شمالی خط سه مترو تهران به طول 18 کیلومتر، ظرفیت جابجایی یک میلیون مسافر از طریق شبکه مترو دراین مسیر فراهم می شود. 
خط سه مترو تهران با حدود 35 کیلومتر، طولانی ترین خط مترو خاورمیانه محسوب می شود، این خط بزرگراه آزادگان در جنوب غربی شهر تهران را به شهرک قائم در شمال شرقی شهر متصل می کند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار