مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد:‌ به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ۷ طرح خدماتی و عمرانی با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در مناطق عشایری این استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 09 February 2021

 

«هاتف ممیزی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها در حوزه تامین آب شرب بهداشتی برای عشایر، احداث پل و تجهیز سامانه های عشایری در شهرستان های دماوند، ورامین، فیروزکوه و پاکدشت اجرایی و عملیاتی شد.

وی افزود: با اجرای این طرح ها برای حدود ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این جامعه تولید کننده قرار گرفته افزود: در راستای حمایت از تولید به ویژه رونق دامپروری این تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جامعه عشایر استان تهران توسط یک شرکت تعاونی استانی و همچنین هشت شرکت تعاونی شهرستانی خدماتی از جمله آبرسانی سیار، توزیع نهاده های دامی و آرد خوراکی و... از این شرکت ها دریافت می کنند.

ممیزی با بیان اینکه امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا مراسمات بصورت محدود برگزار شد اظهار داشت: عشایر استان تهران بیش از یکصد شهید تقدیم این نظام کرده اند و در سال های گذشته این جامعه تولید کننده برگزار کننده جشن های انقلاب بودند که امسال این مراسمات برای حفظ سلامت مردم بصورت محدود برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز در استان تهران محسوب می شوند و در زمینه پرواربندی دام در این سال های اخیر اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

مدیر امور عشایر استان تهران یادآور شد: حدود ۲۰ درصد گوشت مصرفی در استان تهران توسط این جامعه تولید کننده تولید می شود و می توان گفت که جامعه عشایری در خط مقدم رونق تولید هستند.

به گزارش ایرنا، استان تهران با داشتن حدود ۳ هزار خانوار عشایری از تامین کنندگان عمده گوشت قرمز در استان تهران هستند و در راستای افزایش تولید و کاهش مشکلات آنان خدمات رسانی به این جامعه تولید کننده باید با جدیت دنبال شود.

عشایر این استان با قدمتی ۴۰۰ ساله، از ۴ ایل و ۲۷ طایفه تشکیل شده اند که عمده تولیدات عشایر این استان در تولید گوشت قرمز و محصولاتی همچون شیر و پنیر خلاصه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار