نتایج تازه‌ترین تحقیقات نهاد ناظر امور مالی انگلیس (اف‌سی‌اِی) حاکیست که همه‌گیری کرونا در یک سال گذشته، فشار سنگینی را به لحاظ مالی و روانی روی نیم بیشتر جمعیت بزرگسال این کشور وارد کرده است.
کد خبر: ۹۴۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 13 February 2021

<video src="https://img9.irna.ir/d/r2/2021/02/13/0/157893105.mp4" width="100%" height="100%" controls>

 

به گزارش تابناک سمنان داده‌های آماری «اف‌سی‌اِی» نشان می‌دهد که از حدود ۲۷.۷ میلیون بزرگسال در انگلیس علائم آسیب پذیری شامل کاهش وضع سلامتی و افول اوضاع مالی مشاهده شده که این میزان از اسفند ماه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

این نهاد انگلیسی بهمن ماه هر سال وضعیت مالی کشور را از جمله اوضاع کار شرکت‌ها، سلامت بازار و حق مصرف‌کننده گزارش می‌کند. برای تهیه این گزارش از ۱۶ هزار نفر در اسفند ماه سال گذشته و ۲۲ هزار نفر در آبان ماه امسال تحقیق به عمل آمده تا آثار همه‌گیری کرونا بر وضع زندگی خانواده‌های انگلیسی بررسی شود.

تحقیقات صورت گرفته بیانگر افت قابل توجه وضع مالی مردم بر اثر همه‌گیری کروناست. ۱۱ درصد از جمعیت بزرگسال انگلیس که به‌سختی از عهده بازپرداخت‌شان بر می‌آیند، پس‌انداز کمی دارند و شوک مالی به شدت محاسباتشان را به هم ریخته گفته‌اند که از سر ناچاری به بانک غذا مراجعه کرده و ۱۶ درصد هم به فکر گرفتن قرض‌های بیشتر افتاده‌اند. در این میان جوانان شاغل بیشترین صدمه را تجربه کرده‌اند.

«نیشا آرورا» مدیر سیاست‌گذاری امور مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان اف‌سی‌اِی می‌گوید که درد مالی ناشی از همه‌گیری کرونا به تساوی تقسیم نشده، جوانان و اقلیت‌ها با اعمال محدودیت‌های کرونایی از ماه مارس گذشته، بیشتر از میانگین آسیب‌پذیر شده‌اند. وی افزود که به احتمال زیاد از زمان نظرسنجی، اوضاع بدتر هم شده باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد مجبور شده‌اند تا برای حفظ مشاغل خود، به کاهش ساعات کار و دستمزد تن دهند تا بیکار نشوند. یافته‌های اف‌سی‌اِی حاکیست که حقوق ۲۷ درصد از افراد شاغل از طریق بسته حمایت اقتصادی دولت (که ۸۰ درصد حقوق افراد تا سقف ۲۵۰۰ پوند پرداخت می‌شود) تامین شده و از هر شش نفر یک نفر به کاهش ساعات کاری تن داده است. همچنین تعداد افرادی که اوضاع مالی مناسبی ندارد و به سختی از پس مخارج خود بر می‌آیند با حدود ۴ میلیون نفر افزایش از ۱۰.۷ میلیون به ۱۴.۲ میلیون نفر رسیده است.

«تام سِلبی» تحلیل‌گر ارشد مسائل اقتصادی از موسسه «اِی‌جی بل» می‌گوید: داده‌های آماری اف‌سی‌اِی بیانگر پیامدهای عمیق و هولناکی است که همه‌گیری کرونا بر زندگی، شغل و پس‌انداز مردم در انگلیس گذاشته است.

چندی پیش ویدیویی از صف طولانی افرادی که برای دریافت بسته‌های معیشتی در منطقه‌ای واقع در شمال غرب لندن انتظار می‌کشیدند در فضای مجازی منتشر شد که افزایش بی سابقه آمار افراد محتاج به بانک‌ غذا را در گوشه‌ای از پایتخت انگلیس به نمایش می‌گذارد. 

همه‌گیری کرونا از سال گذشته خسارت سنگینی را به اقتصاد دولت انگلیس نیز وارد کرده است. تازه‌ترین داده‌های دفتر آمارهای ملی انگلیس (اوان‌اس) حاکیست که اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه کرده است.

بر اساس نتایج این تحقیقات رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۲۰ میلادی بر اثر اعمال سه دوره قرنطینه سراسری و تعطیلی گسترده کسب و کار ۹.۹ درصد سقوط کرده است. این گزارش همچنین حاکیست که در یک سال گذشته، بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر به‌رغم حمایت های مالی دولت شغل خود را از دست داده‌اند.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس می‌گوید که اقتصاد کشور بر اثر همه‌گیری کرونا دچار شوک شده و در زمان حاضر بسیاری از خانواده‌ها و شرکت‌های تجاری دوران سختی را سپری می‌کنند. وی ابراز امیدواری کرد که در متمم بودجه برای این مساله بسته‌های حمایتی بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

سوناک با این حال به افزایش سرسام‌آور بدهی‌ها و کاهش درآمد دولت هم اشاره کرد و گفت که در صورت ادامه محدودیت‌ها دولت توان حمایت مالی از تمام مشاغل و شرکت‌های تجاری را ندارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار