در جلسه با امام جمعه مشهد مطرح شد؛
آيت ا... «سيد احمد علم الهدي» امام جمعه مشهد روز گذشته با اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد دیدار کرد که در ابتداي اين ديدار رئيس و اعضاي شوراي شهر براي دقايقي صحبت کردند.
کد خبر: ۹۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 14 September 2015
از حیف و میل بیت المال تا توجه به فضای سبز و حاشیه در سخنان اعضای شورای شهر مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته شورا گفت: شورای مشهد از جمع اصول‌گرایان تشکیل شده که به‌دنبال حل مشکلات مردم و عزتمندی مشهد در بین شهرهای جهان اسلام به‌عنوان پایتخت معنوی ایران هستند.
محسن انتظاری‌هروی افزود: رویکرد اعضا در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات صحن علنی، ایجاد روحیه امید در بین شهروندان بود، به‌طوری‌که موضوعاتی از جمله رعایت عدالت اجتماعی، توجه یکسان به همه مناطق شهر و تحرک‌بخشیدن به پروژه‌های شهری و در کنار آن نظارت بر روند فعالیت‌های شهرداری و تعریف ساختارها در شورا نیز تاکید جدی می‌شد.

انتظاري هروي رئيس شوراي شهر مشهد ادامه فعاليت پروژه هاي به گل نشسته ، تحقق مديريت جهادي و توسعه و ترويج فرهنگ شهروندي را از جمله برنامه هاي شوراي شهر عنوان کرد.

سرويها نايب رئيس شورا نيز به همدلي و تعامل اعضاي شورا اشاره کرد و محمد سهيلي عضوشوراي شهر نيز با بيان اين که عملکرد اين دوره شورا با دوره هاي گذشته قابل مقايسه نيست گفت: فراهم نشدن زمينه نقد منصفانه يا کوتاهي ما باعث شده آن چه مي تواند نقطه قوت تفکر اصولگرايي باشد بعضا نقطه ضعف شده است.

صاحبی نیز با اشاره به وضعیت سرانه فضای سبز گفت: تفاوت سرانه فضای سبز در مشهد بین ٣ تا۵٠مترمربع است که تلاش می‌کنیم به‌طور عادلانه در تمام مناطق برای ایجاد فضای سبز اقدام کنیم. وی توجه شورا به مسائل حاشيه شهر را هم اشاره کرد

فاطمي عضو شوراي شهر نيز با بيان اين که گاهي تعامل برخي مسائل را تحت الشعاع قرار مي دهد و موجب محافظه کاري مي‌شود، گفت: حدود تعامل بايد چگونه باشد؟

جهانبخش نيز گفت: بعد از 2 سال عملکرد شوراي شهر نيازمند آسيب شناسي است چون ما يک شوراي اصولگرا هستيم عملکرد ما نيز به عنوان عملکرد اصولگرايان مطرح است آيا توانسته ايم گفتمان فرهنگي اصولگرايي را در مشهد محقق کنيم.

وي بر ضرورت ارائه خدمات به ايثارگران تاکيد کرد و گفت: نقد منصفانه و دلسوزانه افکار عمومي را متوجه مي کند که شوراي شهر هستيم ونه شوراي شهرداري، برخي عملکرد ها منجر به کم اعتمادي و در نهايت بي اعتمادي شده است که بايد از بين برود.

ديمه کار عضو شوراي شهر مشهد با اشاره به تصرفات ارتفاعات جنوبي توسط برخي افراد حقوقي وحقيقي گفت: باید در لوایح شورای شهر مردم فصل‌الخطاب باشند و شوراي شهر منتخب مردم است و بايد توجه به مردم را در اولويت مصوبات خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام لطفی تصریح کرد: موضوع عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرد.

دبيريان نيز سوال کرد: آيا مجاز هستيم از درون و برون به نقد خودمان بپردازيم يا نه؟ چون برخي خطوط قرمز در مقابل ما قرار مي‌دهند و اگر اجازه پيدا نکنيم نقادي کنيم، از جاي ديگر صدايي در مي آيد که به ضرر است.

آصفي نيزبر ضرورت تقويت روحيه جهادي تاکيد کرد و خاکپور ديگر عضو شورا نيز عدم تعادل و توازن در نظام برنامه ريزي را از چالش هاي مشهد و استان عنوان کرد و يادآور شد: اگرهم چنان توجهي براي توازن بخشي وجود نداشته باشد باز هم مهاجرت حاشيه در حاشيه را رقم خواهد زد. به گفته وی چالش اصلی در مدیریت شهری اجرانشدن مدیریت واحد شهری است.

جوادی بیان کرد: نبود نظارت‌ باعث شده تا میلیاردها تومان پول مردم در شهرداری حیف و میل شود.

وی به دريافت هزينه هاي کلان از شهروندان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از طرفي در کارشناسي املاک شهرداري تعلل هاي زيادي انجام مي شود که ميليارد ها پول شهرداري هدر مي رود. او از اجرا نشدن اقتصاد مقاومتي گلايه کرد.ذاکر الحسيني به طرح هاي جامع و تفصيلي و طرح هاي توسعه شهري و پژمان نيز به تحقق مديريت واحد شهري اشاره کرد.

فاطمه غفوري نيز گفت: ازطرفي بايد مراعات حال مردم شود و از طرف ديگر بايد مبالغي از مردم دريافت شود که تعارض وجود دارد.فاطمه غيور نيز گفت: هواي مشهد يکي از آلوده ترين شهرهاست از تريبون نماز جمعه براي فرهنگ سازي کاهش آلودگي استفاده شود.

ستاري نيز به تاثير گذار بودن انتقاد امام جمعه از افزايش کرايه اتوبوس در کاهش آن اشاره کرد.

ذاکرالحسینی نیز گفت: در طرح جامع و تفصیلی جدید شهر به حاشیه شهر و بافت فرسوده توجه شده است.

عامري فرد نيز گفت: آيا صلاح است که مسائل درون خانواده شورا را به بيرون منتقل کنيم يا جايگاهي که شهردار دارد را مدام تذکر بدهيم و تا مرحله استيضاح پيام بفرستيم يا عليه خود شورا يا مصوبات شورا مصاحبه کنيم.قبل از پايان ديدار به درخواست آيت ا... علم الهدي خبرنگاران از جلسه خارج شدند.

در اين ديدار بصيري پور،غديري ،موحد،نخعي راد و هراتي از اعضاي شوراي شهر حضور نداشتند.

در آغاز این دیدار همچنین امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عملکرد دو ساله شورای شهر بر اساس دیدگاه اول مثبت و روبه جلو است. البته نواقصی نیز وجود داشته، اما عملکرد این دوره درمقایسه با دوره‌های گذشته بهتر بوده است.

آیت ا...علم‌الهدی با بیان دلایل این موفقیت خاطرنشان کرد: حذف سیاسی‌بازی در مسیر خدمت به مردم باعث شده تا اعضا به حل مشکلات شهر بپردازند که گواه این مدعا را می‌توان احیای مجدد خط دوم قطار شهری در مدت زمان کوتاه برشمرد و از رویکرد خوب و برخی طرح های موفق دوره اخیر مدیریت شهری مشهد تقدیر کرد.

امام جمعه مشهد مسئله مصرف بیت‌المال و توسعه جریان تجمل‌پرستی را دو آفت بزرگی عنوان کرد که شخصیت دینی و معنوی افراد را از بین می‌برد و افزود: در شورای چهارم نباید کوچکترین نماد تجمل‌گرایی به وجود آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شورای چهارم شیب شهر را عوض کرده و به جای رسیدگی به تجمل‌ در مناطق بالای شهر به حاشیه شهر رسیدگی می‌کند.

عکس از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار